blijvende schade na een (virale) hersenvliesontsteking kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Reddie
9 jaar geleden
Ja, natuurlijk kan dat. Niet te hopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaat het hier om een kind of volwassene en is er een speciale reden waarom je dit wilt weten?

Antwoorden (1)

op http://www.meningitis-stichting.nl/_ziekteinfo/gevolgen.html staat dit:

Virale meningitis
De meeste mensen houden geen blijvende gevolgen over na virale meningitis. Echter, in een aantal gevallen zijn de klachten vergelijkbaar met die van een bacteriële meningitis en kunnen ze blijvend zijn. Bij de meningitis stichting zijn diversepatiënten bekend die klachten hebben gehouden na een virale meningitis waardoor hun leven behoorlijk ontwricht is geraakt. De vraag in hoeverre de klachten worden veroorzaakt door de doorgemaakte meningitis is in sommige gevallen moeilijk te beantwoorden.

Bekende klachten na een virale meningitis
Extreme vermoeidheid
Hoofdpijn (band om het hoofd)
Spierpijn
Pijnlijke nek
Concentratie en/of leerproblemen
Geheugen en/of gedragsproblemen
Overgevoeligheid voor licht en/of geluid
Bovengenoemde klachten zijn vooral in de eerste periode na de acute ziekte aanwezig. Bij de meeste patiënten verdwijnen die klachten na verloop van tijd.