Laatste tijd erg last van stramme vingers. Waar kan dit door komen?

Ik heb de laatste tijd steeds meer last van stramme vingers. Dit zit in al m'n vingers in (vanaf de nagel geteld) het eerste en tweede gewricht.
De vingers doen geen pijn en bewegen verder nog goed, maar voelen aan alsof de vingers opgezwollen zijn.

Ze zien er (iig aan de buitenkant) nog net zo uit als anders.

Ik werk veel met m'n handen, maar dit heb ik nog niet eerder gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

Dit kan veroorzaakt worden door een ontsteking van je gewrichten.
Dat hoeft overigens niet direct te betekenen dat je een chronische vorm van reuma hebt.
Aarzel niet en maak een afspraak met je huisarts, die zal in de eerste instantie een bloedonderzoek voorstellen om te kijken of er een ontsteking aanwezig is.
Vaak is dit goed te behandelen, doorlopen met de klachten kan de klachten verergeren en in sommige gevallen zelfs voor permanente schade zorgen. Dus hup naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je de klachten beschrijft denk ik aan een reumatische aandoening, hoewel je nog jong bent ligt het niet direct voor de hand, maar het kan toch al wel op jouw leeftijd.

Ik zou gauw contact opnemen met de huisarts als het niet gauw minder wordt.
12 jaar geleden
Je geeft aan dat je fysiek werk uitvoert. Zonder te weten wat je precies doet, het is wel mogelijk dat je gewoon je vingers ergens gekwetst hebt tijdens het werk.

Het is dus waarschijnlijke een tijdelijke iets dat vanzelf overgaat.

Geef het ong. een week en als het nog niet weg is, stel de vraag opnieuw of zie een huisarts.