is het schadelijk als iemand die geen add of adhd heeft concerta neemt 2 pillen 54 mg?

Toegevoegd na 14 minuten:
ik heb zelf add en neem 1 pill van 54 mg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het verschil uitmaakt hoe zwaar iemand is, en de leeftijd speelt een rol. Een kind van 10 die 50 kilo weegt heeft natuurlijk eerder een overdosis dan een man van 30 en 150 kilo, maare het is zowiezo noooooooooooooit gezond iemandanders een medicijn te geven als je zelf geen arts bent!!!!

Ik denk dat het schadelijk is jah!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, concerta werkt zo'n 12 uur achtereen in op je hersens.
Daarbij het jij het ook nog eens over een dubbele dosis.
Mijn dochter die wel ADHD heeft krijgt 36 mg per dag.
Op voorschrift van jeugdpsychiater.

Misschien is het wel niet voor niets dat ze alleen op recept te krijgen zijn.
Maar als jij het risico wilt lopen levenslang in een psychose te zitten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA
Concerta is schadelijk voor iemand die ADHD heeft dus ook voor iemand die geen ADHD heeft