Oog doet verschrikkelijk pijn als ik zachte lenzen in doe en hij wordt ook rood

ik heb sinds gister lenzen. ik mocht ze gister 4 uur aan dat deed ik precies, maar vandaag probeer ik ze erin te doen maar zodra de lens mijn oog raakt prikt het heel erg.
Gister was het ook zo maar toen was het prikken veel minder (echt veeeeeel minder)

weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Even wat info: ik ben 12 jaar
en voordat mijn lenzen derin waren deed het niet pijn.
maar nu erna doet het wel pijn
!

Toegevoegd na 6 uur:
GOED NIEUWS ZE DOEN NIET MEER PIJN!
Mijn lenzen waren eenbeetje vies dus had ik ze schoon gemaakt met mijn vloeistof. Bedankt voor jullie snelle/goede advies/tips ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Mogelijk heb je ze niet helemaal goed schoongemaakt en zit er nog ergens een vuiltje op, wat je oog irriteert zodra je de lens indoet. Probeer ze nog eens goed schoon te maken volgens de instructies van je opticien, laat je ogen even een uurtje tot rust komen (zet desnoods je bril op als je die hebt en toch wat wilt zien) en doe ze dan opnieuw in. Blijven de klachten aanhouden, dan zou ik morgen toch terug naar de opticien gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het lijkt erop dat je oog ontstoken is: de lenzen NIET meer in doen en morgen of als de pijn niet te harden is vandaag nog naar de huisartsenpost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het oog dan maar eventjes een dag met rust laten. En later nog eens proberen, als je steeds maar weer doorgaat gaat het erg irriteren.
Bedoel je trouwens dat als je je lens al in hebt dat het gaat prikken? want als je het oog niet goed aanraakt (half) dan voelt dat inderdaad niet prettig.
Je kan ook altijd nog even naar je lenzenspecialist gaan.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de tweede dag je lenzen VIER uur in doen is TE LANG! Het moet langzamer opgebouwd worden. En bij irritatie moeten de lenzen altijd direct weer schoongemaakt worden en/of moet je terug naar de opticien voor advies/antwoorden. Zeker niet inhouden als het irriteert of rood wordt!!