Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Omdat ze je bewust en onbewust steeds prikkelen, waardoor je soms niet eens je eigen gedachten kunt ordenen. Vooral kinderen van een ander, waarvan de ouders ze laten rondrennen en gillen vind ik persoonlijk uitermate vermoeiend. En ook lastiger omdat je er in principe niets van kunt zeggen.

Ik neem dan ook mijn petje af voor kleuterlei(ij)dsters, ik zou zo'n baan persoonlijk niet kunnen opbrengen zonder gillend gek te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet alleen handelingen, maar ook indrukken kunnen je vermoeien. Als een kind in je buurt heel druk is, zorgt dat als het ware voor 'sensory overload'. Er komen de hele tijd indrukken binnen, sneller dan je ze kunt verwerken.

Heb je dan ook nog de zorg over dat drukke kind, dan is het nóg vermoeiender. Je 'doet' dan misschien niets, maar je zit toch de hele tijd op te letten. Maakt hij niets kapot? Zou hij zichzelf geen pijn doen met dat drukke gedrag? Wordt ik er door anderen in de buurt op aangekeken omdat ze er last van hebben?

Eigenlijk ben je juist de hele tijd 'bezig' met een druk kind, zelfs al zit je op het oog alleen maar te zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
troost je ik noem mijn enigste kind altijd 4 kinderen... :)

het ligt eraan hoe je kind is denk ik, je hebt er op hele jonge leeftijd ook hele rustige bij en niet aleen maar drukke. maar eigenlijk is het toch ook wel weer leuk als er wat karakter in zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat een druk kind constant aandacht vraagt. En dat kost heel veel energie. Op je werk kan je soms zomaar even achterover leunen, even kletsen, even koffie halen, even stiekum naar GV, maar als je met kinderen bezig bent is er no escape, je bent alleen maar dáarmee bezig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de prikkels die je krijgt!Dat verwerken word je moe van! Mensen die HSP zijn hebben er nog meer last van..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drukke kinderen vragen veel aandacht, maar je moet ook enorm oplettend zijn en ogen in je achterhoofd hebben.
Dat kost veel energie.
En ik kan het weten........... ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding