Met hoeveel km/uur rollen je ogen? (bv. van helemaal links naar helemaal rechts.)

Ik vroeg het me opeens af, en ik vond niks op Google.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gasten stellen hier soms de interessantste vragen!
Amadea
12 jaar geleden
Ogen rollen niet. Hooguit kan je van die plastic poppe-ogen laten rollen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vindt dit een verrekte goeie vraag

Het beste antwoord

volgens mij kun je het zo uitrekenen.

Mijn ogen (eigenlijk mijn pupillen) verplaatsen zich maximaal 2 cm van links naar rechts en als ik dat redelijk snel doe, kost het me 1/4 seconde.

Dat is dus 2 cm in 1/4 sec is 8 cm/s ofwel bijna 29 km/hr

En het is toch wel "rollen" want in je hoofd draait je oogbol een kleine kwartslag.
Je pupil legt echter een (net niet) rechte lijn af.

Maar goed: behoorlijk snel dus
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij beantwoorde de vraag goed, toch?

Andere antwoorden (1)

Aangerzien je ogen op dezelfde plek is het idee km/u een beetje vree,d Je kan wel de draaiing meten. Dan kom je bij snelle zoogdieren zoals konijnen uit op 60-90 graden per seconde