kan ik deze moedervlek laten verwijderen?

Ik heb een lichtbruine moedervlek op mijn buik (op de plek van je blindedarm)
Hij komt boven mijn bikinibroekje uit en ik schaam me er dood voor.
Hij is zo groot als een 2 euro munt maar dan wat ovaler. Het is geen plek die 'op' de huid ligt maar juist 'in' de huid. Zoals een grote sproet zegmaar.
Kan ik deze laten verwijderen? Zo ja, hoeveel zou dat kosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dit zal je met je huisarts moeten bespreken. Zoals je het beschrijft lijkt het niet op een 'gewone' moedervlek.
Niks ergs of zo, hoor.
Volgens mij krijg je zoiets toch wel vergoed van de verzekering. Vraag eens na.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je een moedervlek niet mooi vindt kun je deze om esthetische redenen laten verwijderen door een huisarts, dermatoloog (huidarts) of plastisch chirurg.
De prijs zal verschillend zijn bij elke arts. Je kan je daar best ter plaatse over informeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te lezen is het een pigmentvlek, geen moedervlek. Die kun je soms laten weghalen via methodes die nauwelijks littekenweefsel oplevert (via een laserbehandeling of mircordermabrasie). Informeer bij de huisarts voor een verwijzing naar een dermatoloog.
Sommige privéklinieken doen dit ook, dan zul je al gauw op een paar honderd euro moeten rekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn broertje heeft pas zijn moedervlek op zijn gezicht laten verwijderen ter grootte van een euromunt!!! En hij heeft geen litteken. Een klein lijntje, maar de dokterzegt dat die weg ga trekken. Ik zou hem wel verwijderen, want ze kunnen groeien! Ik denk zelfsdat er huidkanker kan ontstaan als diete veel in de zon komt (denk ik, ergens gelezen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal dan een pigmentvlek geweest zijn denk ik, of een hele oppervlakkige moedervlek (naevus pigmentosus).
Moedervlekken _kunnen_ kwaadaardig worden, maar dat staat los van zonne-invloed. Als een moedervlek gaat groeien, bloeden zonder reden, verkleuren, jeuken, korstjes krijgt, dan moet je er naar laten kijken. Dan is de kans nog steeds het grootst dat het om een zogeheten 'onrustige' moedervlek gaat, dat is niet kwaadaardig, maar dan wordt ie meestal wel verwijderd, en dat gebeurt zoals je een aardappel pit: vrij diep uitsnijden, wond hechten, en dus hou je daar per definitie een litteken aan over.
Ik denk dat je een cafe-au-lait vlek bedoelt deze zijn wat gro
ter als de " gewone" moedervlek en liggen niet op de huid. Zie link en plaatje.
Als jij deze vlek dusdanig storend vind en je voelt je erdoor geremd, dan zou je dit aan je huisarts duidelijk moeten maken en dan wordt deze ingreep op zijn verwijzing door de zorgverzekering vergoedt.