Hoe noem je iemand die denkt dat als er iets gebeurds het ergste denkt? Niet pessimistisch.

Bv bij een ruzie en de partner loopt kwaad weg, dat hij zichzelf dan iets gaat aandoen of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (13)

Dan is het misschien een doemdenker.
Amadea
12 jaar geleden
Een doemdenker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een doem denker ?een dramaticus ?drama Queen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hypochondrie?

Toegevoegd na 1 minuut:
Wie aan hypochondrie lijdt, heeft een chronische preoccupatie of een overmatige angst. vooral op ziektes gericht.

angststoornis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hypochondrie is iemand die zichzelf ziek praat, bv jij hebt buikpijn dag erop heeft persoon ook buikpijn.. die mensen gebruiken hun omgeving als inspiratie voor hun eigen denkbeeldige ziektebeeld (en laat ze eens op internet los dan hebben ze nog meer ziektes..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is inderdaad zo. dat beheerst ook je dagelijks leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, dat woord zocht ik ook: een hypochonder +1 beste
Ziekelijk overbezorgd, maar las ook je andere vraag en denk: paniekaanvallen , angststoornis, hypochondrie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Ejseiwesein;

Een zwartkijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een overbezorgd persoon
12 jaar geleden
Daar is vaak een (onderliggende )reden voor dat jij je bezorgd maakt of het ergste denkt .

Het zijn meestal jouw eigen zorgen of angsten en gedachten in dit soort situaties.

beter is het voorjezelf om dit later na te gaan chekken ( fout getypt? ) bij de andere wat ga jij nu doen ?i k ben bang en denk dan aan iets ergs ... enzv .

Hier dus later op terug komen als het het wat rustiger is met die andere.en dit bespreekbaar maken .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paniekfabriek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grappig, die moet ik onthouden..:) ik ken er namelijk eentje
Onzeker. Bang. Negatief zelfbeeld.
12 jaar geleden
een soort van verdraaide paranoide misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stresskip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neurotisch