Hoort dit bij de puberteit?

Ik zit met een probleem ik ben 13jaar en ben super vergeetachtig hoort dit bij de puberteit ofzo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan je hersenen trainen om de dingen die je moet onthouden, juist op te schrijven. Elke dag de dingen die je moet doen even oplezen scheelt al een hoop... Het is in ieder geval niet bekend bij mij dat vergeetachtig bij de puberteit hoord.

Ik heb het ook, en ik ben ook 13 en puberend, het komt ook bij veel mensen in mijn omgeving voor, dus zal het wel normaal zijn.

Ja, helaas komt vergeetachtigheid vaak voor bij jonge pubers. Naar mate je ouder wordt verdwijnt dat weer vanzelf om weer plaats te maken voor andere ongemakken. Tja, best lastige tijd die pubertijd, maar het komt goed hoor!

De vergeetachtigheid van een puber:)) Het uitvoeren van de dagelijkse taken komt in deze periode vaak in het gedrang. Ouders moeten alles honderd keer zeggen en nog gebeurt het niet. Pubers blinken uit in het vergeten wat je van ze vraagt. En niet alleen daarin. De meest vanzelfsprekende huisregels lijken niet tot ze door te dringen. En dat is ook zo! Kinderen die hevig in de puberteit zijn, leven van minuut tot minuut. De relatie met het eigen of het andere geslacht bepaalt voortdurend hun gedachten. Hun idee van tijd is daardoor ook heel anders. Hun geheugen is vooral gericht op het onthouden van hoe belangrijke anderen (leeftijdsgenoten) naar hun kijken en wat ze tegen hem zeggen. Er zit niets anders op voor ouders dan te blijven herhalen waaraan gedacht moet worden: de fiets binnen zetten, je schooltas opruimen, je kleren in de was gooien etc.

ja hoor, puberteit heeft ook voordelen, dingen die niet naar wens gaan, je zegt gewoon dat het aan de puberteit ligt. Net zoals je oma klaagt dat het allemaal aan de overgang ligt dat ze dingen vergeet

Vergeetachtigheid komt vaak voor als je hersens druk bezig zijn met belangrijke zaken. Dat fenomeen komt op alle leeftijden voor als er veel in je omgeving verandert en dus ook in je puberteit. In de puberteit verandert er veel in je hersenen en in je lichaam, maar ook kan je tussen andere mensen en op andere scholen terecht raken; dit soort zaken vergt veel van je hersenen en daar kan je best vergeetachtig door worden. Ook als je volwassen bent kun je vergeetachtig worden bij ingrijpende veranderingen als ontslag of een scheiding. Als je nog ouder wordt zoals ik lukt het zelfs al zonder grote veranderingen ;-) Toegevoegd na 2 minuten: P.S. als je ook nog blowt wordt het nog erger.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100