Ja.

"Als de teek niet goed verwijderd is, zodanig dat de teek gedeeltelijk verwijderd is, dan ligt het eraan hoe groot het deel is dat is blijven zitten. Als alleen de hypostoom (steeksnuit) of delen ervan achter blijft, dan zorgt dat waarschijnlijk niet of nauwelijks meer voor risico's op een infectie; wel kan het de huid irriteren. Verwijder dit zoals je een splinter zou verwijderen, bijv. met een gesteriliseerde pincet of naald. Door de beetplek nat te maken, kunnen de monddelen ook uit de huid komen.

Maar als de kop van de teek blijft zitten, dan kunnen zich daarin nog de speekselklieren bevinden, met mogelijk ziekteverwekkers. Er is dan dus nog steeds een potentieel risico op besmetting! Probeer het kopstuk daarom alsnog te verwijderen en als het niet lukt, raadpleeg dan een arts."

http://www.lymenet.nl/info/teken-verwijderen.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, je moet de heleteek verwijderen dus ook de kop anders groeit hij weer aan, daar zijn speciale tangetjes voor die over de teek heen gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De teek groeit weer aan?? Broodje aap. Zie ook het hoofdstuk fabels onderaan deze tekst:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/38104-verwijderen-van-een-teek.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jordan1980: dat is niet waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik ook weer gehoord
Ja, het is erg. Maar de kans is klein dat de ziekte van lyme bij het beestje in het bloed zit(23,6% kans). Je moet gewoon goed op het plekje letten waar het beestje heeft gezeten, als daar een rode cirkel om heen komt te staan of het wordt er omheen gewoon rood zou ik even naar je huisarts gaan.
Voor meer informatie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Teken_(dieren)#De_mens_als_slachtoffer