Wie weet er antwoorden op deze (slotjes)beugelvragen?

Vandaag heb ik weer een nieuw draadje gekregen bij de ortho. Mijn ene (boven) hoektand staat best hoog. De vorige keer hadden ze hier voor het eerst een slotje opgezet, daardoor is deze al een stukje naar beneden gekomen. Vandaag hebben ze het slotje eraf gehaald, maar er GEEN nieuwe opgezet. Ze hebben het draadje dan maar verder getrokken bij de tanden die eromheen zitten. Maar dan trekt het draadje toch die 2 tanden bij elkaar en dan kan die hogere hoektand er toch niet meer tussen komen? Waarom hebben ze dit gedaan? En hoelang duurt het ong. voordat deze hoektand erbij is getrokken? Als alles op zijn plek staat, hoelang moet je dan nog een (slotjes)beugel dragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat zijn allemaal vragen waarvoor je naar je ortho moet gaan, wij kunnen hier wel gaan gokken naar de reden waarom die ortho dit zo heeft gedaan maar daar schiet je niks mee op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ook een hoektand, bij mij hadden ze toen een kies eruit getrokken zodat de hoektand er tussen kon. Bij mij zat er altijd een slotje op. Ik heb de beugel anderhalf jaar gehad. Waarom er bij jou geen slotje opzit moet je aan je tandarts vragen.