Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mn duimnagels hard zijn en de rest van mn vingernagels niet?

De nagels van mn duimen zijn keihard en kan ik lang laten groeien. De rest van mn vingernagels breken, splijten of scheuren zodra ze wat langer worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien heb je toch een (aangeboren) afwijking aan de wortels van je vingernagels. Mijn duimnagels zijn 0,6 mm dik, mijn vingernagels 0,5, maar bij een vinger minder dan 0,4. Dat laatste komt omdat ik er een keer mee tussen een garagedeur heb gezeten, toen is de nagel uit zijn bed getild, daarna is het met die nagel nooit meer goed gekomen, scheurt heel gemakkelijk in. Bij mij had het dus een duidelijke oorzaak, maar het kan natuurlijk ook een biologische oorzaak hebben.
Zorg dat je in ieder geval voldoende kalk binnen krijgt (niet overdrijven, goed groente moet genoeg zijn).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je duimnagels zijn dikker, en daardoor harder dan de andere nagels. Dit geldt ook voor je grote teen trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding