Je hebt een Grote teen en een Kleine teen. Maar hoe heten de 3 anderen?

Is grote en kleine teen eigelijk wel een naam? Zo niet, hoe heten hun?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (4)

De mens heeft vijf tenen aan elke voet. De binnenste teen wordt grote teen genoemd en de buitenste teen de kleine teen. De andere drie tenen hebben geen specifieke naam. Vaak worden deze drie tenen van binnen naar buiten de tweede, derde en vierde teen genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom geven jullie haar minetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom minnen?
@denkerin wat is er mis met het feit dat het antwoord gekopieerd is? ze geeft toch netjes de bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon een prima antwoord, met bronvermelding.
Als dit een min verdient, dan moeten bijna alle goede antwoorden verboden worden.
PLUS
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank aan de plusjesgevers :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Het antwoord is gewoon goed
De uiteinden van onze onderdanen worden zo onbelangrijk gevonden dat er in het gewone spraakverkeer geen aparte namen voor bestaan.
De andere 3 zou je als volgt kunnen benoemen:
1 = de teen naast de grote teen
2= de middelste teen
3= de teen naast de kleine teen
Zo weet iedereen welke teen je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de anatomische atlas hebben de tenen wel namen:
De grote teen= Hallux of digitus primus
2e teen= Digitus secundus
3e teen= Digitus tertius
4e teen= Digitus quartus
kleine teen= Digitus minimus of quintus
Alleen niemand gebruikt deze namen. Persoonlijk gebruik ik:grote teen; teen naast de grote teen; middelste teen; teen naast de kleine teen; en kleine teen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigenlijk hebben deze tenen geen namen maar je kan ze wel voor de grap zo noemen:
1- duimteen
2- wijsteen
3- middelteen
4- ringteen
5- pinkteen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is leuk + van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje