Hoe is het om in narcose te gaan?

Ik moet binnenkort schroeven in mijn kaak laten plaatsen, maar hiervoor moet ik volledige narcose. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan je je er nu nog van herinneren en hoe erg was de pijn erna? Moet je nuchter zijn er krijg je daarna nog eten? Doet het pijn als het ingespoten wordt? Als iemand dit bij het Zaans Medisch Centrum gehad heeft zou ik graag de ervaring van de narcose willen weten!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Mijn ervaringen tijdens de narcose is dat er gewoon een gat is. Er is een moment voor de narcose, dan het moment dat je in slaap valt, en dan het moment dat je weer voor de eerste keer wakker wordt. Daartussen zit niets. Geen herinneringen en geen pijn (althans niet van tijdens de behandeling zelf) Na de behandeling, als je weer wakker bent, dan kan er eventueel wel wat pijn zijn. Bij mij is dat tot op heden reuze meegevallen, maar dat ligt natuurlijk ook sterk aan het soort operatie. Je moet een aantal uren voor de operatie nuchter blijven. Dit is om te voorkomen dat er ongemerkt maagzuur in je longen terecht kan komen.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/56412-waarom-moet-men-nuchter-zijn-voor-de-narcose.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelfde als Ozewiezewoze; de anesthesist druk de naald in de ader, zegt tel maar tot 10, maar ben niet verder dan 3 gekomen, toen ik weer bij kwam was ik al op de uitslaapkamer, en was er al een tijd verstreken waar je niets van meekrijgt. Maak je dus geen zorgen. Het inspuiten van narcose vloeistof merk je ook niet, is net als bloedgeven als je donor bent, de naald wordt in ader gebracht, en de vloeistof wordt rustig in je ader gespoten, en je bent gelijk weg succes
Beau1908
7 jaar geleden
Ik ben in december nog onder volledige narcose geweest. Het inbrengen van het infuus en dergelijke vond ik niet erg. Net zoals bloedprikken, maar het inbrengen van de narcose vloeistof vond ik niet fijn. Ik kreeg een brandend gevoel in mijn hand, arm, tot aan mijn oksel (vriendin van mijn ervaarde dat ook zo). Dit hoort erbij zei de anesthesist. Maar tijdens dat dat ingespoten word ben je binnen 3 tellen weg. Eenmaal wakker geworden voel je je suf, logisch, en als je goed reageert mag je van de uitslaapkamer af naar je eigen kamer op de afdeling. Ik heb een andere ingreep gehad fam jij zult krijgen dus ik kan niet oordelen over de pijn achteraf. Maar je krijgt tijdens de narcose ook een pijnstilling ingespoten die nadien ook nog werkt. Ik heb me 2 weken na de narcose nog wazig in mijn hoofd gevoeld. Ook dat hoort erbij. Je lichaam moet het narcosemiddel ook afbreken. Veel water drinken en gezond voer.

Het beste antwoord

Onder narcose gaan vinden dat ik persoonlijk een fijn gevoel. Je lijf gaat tintelen en je voelt de nar oké in je hoofd komen en je zakt heel prettig weg. Ik heb alleen zelf wel erg last van misselijkheid achteraf.