Kan je met deze methode (zie video) qua lichaamslengte groeien en is het gezond ? Als het niet gezond is, wat zijn dan de gevolgen ?

Zijn er nog andere tips om te groeien ?
Ik ben al 17 jaar en ik ben maar 1.70m. Al mijn vrienden zijn 1.85-1.95m.
Ik ben wel tevreden met 1.80m.
Daarbij had mijn neef het over whey gebruiken. Hij zelf is nu 1.67m (14 jaar).
Helpt whey ook dan ? Zijn er andere groeimiddelen of natuurlijk voedsel die je lichaam stimuleren om te groeien ?
Hoeveel uur moet ik ongeveer slapen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

De lengte die je zult bereiken kun je alleen beinvloeden door het gebruik van hormonen, maar omdat je 1,7 m bent is er geen arts die je die hormonen voor zal schrijven ,door goed uitgebalanceerd te eten en goed te rusten kun je wel wat aan lengtegroei winnen maar niet erg veel ,het is namelijk genetisch al vastgelegd hoe lang dat je ongeveer word. Een nachtrust van minimaal 8 uur is voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, maar werken die oefeningen van die video dan nou wel of niet ?
Kimath
12 jaar geleden
zoals ik in een reactie op de vraag al zei, het zijn stretch oefeningen. Je spieren worden er soepeler van, maar je gaat echt niet de hoogte in schieten hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ofterwijl het is een broodje aap dat stretch oefeningen niet helpen ?
Kimath
12 jaar geleden
Ze helpen om je spieren langer te maken, dus je word leniger. Het is een broodje aap dat je een paar centimeter groeit door de oefeningen.
Je verwachte lengte wordt al als je baby bent vastgesteld, de dokters zijn daar vrij goed in en zitten er nooit meer dan een paar centimeter van af. Ik heb een ex gehad die 1.85 lang was, waar ze zelf ontevreden mee was. Hormonen hadden haar alleen geholpen in de tijd dat ze nog baby of peuter o.i.d. was.
Het enige wat je kan doen is dmv kleding jezelf langer laten lijken, iets met streepjes (horizontaal of juist verticaal) en kleuren. Genoeg slapen is sowieso belangrijk, en goed eten ook, veel aan je lengte zul je niet veranderen.
Met 17 jaar ben je daar dan (helaas) te laat mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, maar werken die oefeningen van die video dan nou wel of niet ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik er zo naar kijk dan is het gewoon een soort warming-up. Je houding wordt er misschien beter van (rechter op lopen, je rug wordt er rechter van, je staat steviger op je benen...).
Ik begrijp je probleem wel, ik ben zelf erg gemiddeld qua lengte en heb 4 vrienden die 2,05+ zijn... Ik voel me dus ook wel klein. Maar je zult ontdekken dat lengte absoluut niet belangrijk is!
Natuurlijk zijn er meisjes die vallen op het type kleerkast (2 meter, spierballen, blokjesbuik etc) maar ware liefde kijkt daar echt wel door heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ofterwijl het is een broodje aap dat stretch oefeningen niet helpen ?
Hoe lang ben jij dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult er niet daadwerkelijk langer van worden, als je nog groeit dan ben je een erg late groeier. Maar ik verwacht niet dat het nog erg veel zal zijn. De meeste (jongens) groeien ergens tussen hun 13e en 16e, maar, uitzondering bevestigt de regel.
Zelf ben ik 1.83
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha wat zeur je dan. Dat is waar ik van droom: 1.80m.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeur niet, herkende slechts je gevoel. Zette expres mijn lengte er niet bij...
Misschien troost het je dat mijn vriendin een stuk kleiner is dan jij bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gedeelte "zeur" was maar een grapje man.
Ja, maar dat maak ik bijna overal mee. Meisjes zijn altijd rond de 1.60-1.65m, waar ik ze zie.
Dan zie ik wel uitzonderingen van 1.80-2.00m. nog, maar goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sorry, ik snapte wel dat het met een glimlach was geschreven (ik kreeg in elk geval een glimlach toen ik het las), maar reageerde er toch even op (sorry daarvoor;-)). Ik had ook min of meer de hoop dat je nog nooit een meisje had gezien, omdat je dan inderdaad wel wist dat meisjes vaak wat kleiner zijn, maarja.. Ik moest toch iets verzinnen om je te troosten? Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad, en vergeet niet, ware liefde geeft geen cent voor een paar centimeter (al komt het gegarandeerd enkele malen ter sprake in flauwe grapjes!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je lang dreigt te worden, kan een hormoonkuur aan het begin van de puberteit helpen.
Mijn ma maakte zich nogal ongerust over mijn lengte, dus op naar de endocrinoloog, die een lengte van ongeveer 1.83 voorspelde. Mijn ma werd hysterisch, ik vond het wel een prima lengte, en zeker niet de risico's van een hormoonkuur waard.
Uiteindelijk ben ik 1.86 geworden. Langer worden kan alleen via een naar en uitermate pijnlijk proces met veel mechanisch rekken (in allerlei apparaten) en het breken van botten om daar stukjes tussen te zetten. Dat wil je echt niet.
Klein maar fijn is toch ook prima?