Hoe ontstaat vethoping boven je dijen?

Veel mensen hebben dat wel. Vethoping net boven je broek. Mensen zeggen wel "dat komt omdat je strakke broek aantrekt" maar is dat wel zo??
En hoe kun je ervoor zorgen dat het weggaat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Vooral erfelijke factoren bepalen de plaats van en het aantal vetcellen waarin het lichaam vet in afzet. De hoeveelheid vet hangt samen met je energiebalans, de verhouding tussen de hoeveelheid inname en verbranding van ingenomen calorieën. Externe factoren, zoals lokale spieroefeningen of kleding hebben geen invloed.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat betekent dat je alleen maar je totale vetmassa kunt beïnvloeden door je voedings- en bewegingspatroon te veranderen. Tenzij je natuurlijk operatieve technieken zoals liposuctie toepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vetophoping, uberhaubt ergens in je lichaam, komt van te weinig bewegen en te ongezond (vet) eten. Als je niet sport, en geen gezonde dingen eet, hoopt het vet zich op. Per persoon kan dit verschillen, de één krijgt het op de heupjes, de ander op de armen, of helemaal dik worden kan natuurlijk ook.

Door strakke broeken kan je geen vetophoping krijgen nee.

Door te bewegen, verbrand je vet, maar verwacht geen wonderen, hard trainen, en een compleet ander leef en eetpatroon zijn zware de opgaves die voor je liggen..., maar het is zeker de moeite waard!