Kan iemand met astma tegen een rookmachine die rook blaast met een vloeistof op waterbasis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Dat is per persoon verschillend die ook in variaties voorkomt; niemand heeft precies dezelfde klachten.

Er zijn wel aanwijzingen dat mensen met Astma slechter tegen rookmachines kunnen.

In fora kom je ook veel verhalen tegen zoals deze waar ik me bij aan sluit:

"Astma is een allergische reactie waarbij de luchtwegen overmatig reageren op prikkels. Bij de een is dit door parfum, bij de ander door sigarettenrook, bij weer een ander door vocht. Rook uit een rookmachine hoort ook bij mogelijke prikkels, dus het is heel goed mogelijk dat iemand ‘allergisch’ is voor rook uit een rookmachine. Dit heeft niets met schadelijk of niet schadelijk te maken."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Astmapatienten hebben daar vrijwel altijd last van. De vloeistof is weliswaar water, maar daar krijg je geen rook van. Daarvoor zitten er glycerine en minerale olieën in, die buitengewoon fijn worden verneveld. Astmapatienten blijven i.h.a. ver weg van rookmachines.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens escape. Astma is een breed begrip en komt in mijn familie veelvuldig voor. Daarom houdt ik een kleine slag om de arm omdat sommige familieleden zeggen er geen last van te hebben, maar de meeste wel.