Wat moet ik doen als ik stress heb?

Ik word boos door de kleinste dingen en smorgens en savonds wil ik het liefst heel de avond huilen, terwijl ik nooit huil. Ik word boos en raak geirriteerd op leraren, waardoor ik in de problemen zit, wat het alleen maar erger heeft gemaakt. Op school lijk ik kalm en blij maar van binnen huil ik heel de dag. Vandaar ook veel plotselinge stemmingswisselingen. Ik word helemaal gek hierdoor. Wat moet ik doen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik ook! Toen probeerde ik altijd aan iemands verwachtingen te voldoen en ik deed me iemand voor die ik niet was. Iemand merkte dat op en vertelde mij schijt te hebben aan iedereen en gewoon een keer aan mezelf denken. Inplek van denken wat iemand anders over mij wel niet zou denken. Dat deed ik en nu voel ik me blij van binnen en buiten!

Antwoorden (8)

Ga eens naar de huisarts met dit verhaal Misschien kun je erover praten met een deskundige of misschien is er psychisch meer aan de hand Daar kunnen jullie samen naar kijken wat je nodig hebt
Dit is geen doen voor je lijkt me om je elke dag zo te voelen
Sterkte en succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eens gaan praten met (een van) je ouders of een hulpverlener. Het lijkt er erg op dat je een overbelasting hebt, dat je wellicht de school niet aan kunt of dat er andere factoren zijn die je dwars zitten. Als je duidelijk kunt (laten) maken wat er het echte probleem is, dan kan je aan een oplossing gaan werken. Want niets is zo frustrerend als heel veel energie gebruiken op een heel inefficiente manier.
12 jaar geleden
● Verwacht geen volmaaktheid van uzelf of van anderen
● Stel de juiste prioriteiten
● Doe geregeld aan lichaamsbeweging
● Geniet van de natuur
● Neem geregeld een moment voor uzelf
● Zorg voor voldoende ontspanning en slaap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt alsof je een beetje overspannen bent. Je raakt gefrustreerd en emotioneel en kan niet veel meer hebben. Het kan zijn dat je je moet aanpassen aan een nieuwe situatie, wat voor veel stress zorgt. Of is het misschien dat je overspoelt wordt met een grote hoeveelheid (huis)werk? Probeer je dagelijkse schema zo aan te passen dat je genoeg tijd overhoudt voor jezelf en je je taken evenredig verdeelt. Probeer mensen om je heen op de hoogte te stellen van je tijdelijke stress, om te zorgen dat zij de situatie niet nog zwaarder maken. Neem rust wanneer het kan en pas zowel de 'triggers' aan, als je manier om ermee om te gaan aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schaf je een stressbal aan, dat schijnt te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roken drinken eten medicijnen helpen maar kort ze lijden uit eindlijk tot verslavingen het helpt er goed als je je goed ontspand door een massage sport of muziek luisteren maar je kunt ook een boek gaan lezen als je dat leuk vind nog een manier is om de oorzaak op te lossen dat neemt de stress weg maar dat is niet altijd mogelijk soms helpt het ook om met iemand te praten je ouders geen goede vriend of vriendin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga naar je coordinator/vertrouwens persoon op school en praat eens met hem/haar. hij kan je waarschijnlijk helpen door de stress van school weg te helpen. daardoor sta je zelf minder onder druk en krijg je meer rust bij jezelf. Over een paar weken heb je vakantie en zul je merken dat de stress vanzelf verdwijnd door rust die je hebt.
er zijn waarschijnijk genoeg mensen die je hierin steunen en zullen blijven steunen. misschien kunnen zij je ook ergens anders mee helpen bijvoorbeeld praten of je helpen met andere dingen.

heel veel succes ermee. en het komt allemaal wel goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Regelmatig hardlopen schijnt ook te kunnen helpen. Maar vooral: zoek iemand om je verhaal te doen, praat erover met andere mensen. Houd dit sobere gevoel aan, ga dan idd naar een huisarts.