Hoe komt het dat ik niet normaal met jongens kan omgaan zoals met meisjes?

Ik heb erg veel moeite om met jongens te praten en lol te hebben zoals ik dat met vriendinnen heb. Natuurlijk kan ik wel goed opschieten met de jongens uit mijn klas en leerjaar, maar buiten dat weet ik nooit waar ik over moet praten als ik opeens met een jongen die in een hogere klas zit ben. In ieder geval kan ik niet zo reageren zoals ik bij mijn vriendinnen doe, die vinden dat ik soms de geniaalste uitspraken heb. Maar als ik dan met een jongen praat schieten die opmerkingen nooit mijn hoofd binnen.
Het is dan alsof er een soort denkbeeldige tape op mijn mond geplakt is, dat er niet af gaat.

Weet iemand waar dit door veroorzaakt wordt?
Ook in het algemeen…
Hoe heet zoiets?
Of is het gewoon verlegenheid?

Dit is geen mening vraag of advies vraag, ik ben gewoon erg nieuwsgierig waardoor dit komt en etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Ik denk dat het komt omdat je tot zover ik lees geen vriendje hebt gehad, vandaar dat je nog te verlegen bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat je puber bent.
Een van de dingen die je leert in je puberteit is hoe je met andere mensen moet/kan omgaan. En vooral hoe je met mensen van het andere geslacht omgaat.
Ik denk dat je nog niet precies weet hoe je met jongens kan omgaan. Met de jongens in je eigen klas lukt dat wel omdat je die goed kent.
Eigenlijk is het dus inderdaad een soort onzekerheid/verlegenheid.
Wat je er aan kan doen? Blijven oefenen!
Er zijn ook wel trucjes te bedenken wat je eraan kan doen. Je kan bijvoorbeeld 5 vragen bedenken die je altijd en overal wel aan een jongen kan stellen. Kom je weer in zo'n situatie, dan stel je zo'n vraag en kan je al snel een leuk gesprek hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je meer stress ondervindt in de omgang met jongens, en het feit dat je al ervaring hebt dat je niet zo "vlot gebekt" bent als in het contact met meisjes maakt het erger.

Je wordt je er dan meer bewust van dat je mogelijk dichtklapt en dat werkt het extra in de hand dat het dan ook zal gebeuren
amigo