Kan je 'over de datum' paracetamol nog slikken?

Ik heb hier een paracetamol liggen waarop staat; Exp. 10-2010. Ik vroeg me af of dat er gewoon op staat omdat het moet of dat het ook echt een betekenis heeft. Heb het namelijk wel heel erg nodig op het moment, maar durf het niet echt te slikken vanwege die datum.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als de houdbaarheisdatum van paracetamol is overschreden, kan de werkzame stof verminderd zijn. Het wordt altijd afgeraden om medicijnen te nemen waarvan de houdbaarheidsdatum is overschreden. Paracetamol zal niet direct schadelijk zijn, maar de werking is dus niet meer gegarandeerd.

Ik zou het gewoon nemen, kaaan geen kwaad. Ik heb volgens mij alleen maar spul over de datum als ik het nodig heb . En dan ben ik zo beroerd dat ik niet eens kijk of er een datum op staat

Volgens mij is het zo dat je het wel kan slikken , alleen de werking zou minder zijn

Het wordt niet giftig, maar sommige werkzame stoffen worden minder effectief. Na 6 maanden extra zal dit wel meevallen...

De marges voor de expiratiedatum zijn bij medicijnen erg ruim. Bederven doet paracetamol eigenlijk niet maar de volledige werkzaamheid wordt niet meer gegarandeerd na die datum. Overigens koop je voor minder dan 40 cent een doosje pcm bij de Aldi, dus hoef je van de aanschaf van een nieuw doosje niet wakker te liggen.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het weggooien. Heb zelf een keer 'bedorven' paracetamol genomen en daar werd ik heel erg misselijk van en moest spugen. Niet doen dus het gaat om je gezondheid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100