Waarom vinden mensen het niet leuk om te schrikken maar vinden we enge horror films wel leuk?

In een horror film schrik je vaak best wel heel erg maar toch vinden we het leuk om ze te kijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind je vraag generaliserend gesteld: ik vind enge horrorfilms helemaal niet leuk, en schrikken ook niet.
Bovendien ken ik vele mensen, die dat met me eens zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de mensen die de films wel leuk vinden vinden het toch niet leuk om te schrikken...

Het beste antwoord

Indien je plotseling onverwachts moet schrikken, ben je hierop niet voorbereid en vind je het niet leuk!
Het haalt je uit je rust en je raakt daarom van slag. Je moet weer wachten tot je hartslag weer gedaald is en je van binnen weer rustig geworden bent, want schrik veroorzaakt toch stress in de vorm van een gejaagd, heet gevoel door je lichaam.
Indien je bewust naar een horror film gaat kijken, dan weet je dat er een schrikgevoel zal komen en ben je erop voorbereid. Je stelt je er helemaal op in , ja, je zit er zelfs op te wachten. Dan komt toch het kind naar boven, want juist kleine kinderen hebben nog dat pure gevoel voor spanning. Als baby spelen ze graag 'kiekeboe' bijv. Het geeft een spanningsgevoel en dan volgt die ontspannen schaterlach als ze achter de handen/doekje ineens het bekende gezicht zien van iemand die ze kennen. Dat gevoel van verwachting en gelijk spanning is een gevoel dat ook prettig van zijn. Meestal volgt er dan ook een ontspannende lach direct erna als je merkt dat ook anderen met wie je de film bekijkt, net zo geschrokken zijn.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik kijk juist horror films om het schrikken, dat vind ik het leukst.
verder is het gewoon spannend.
net als een achtbaan dat hoort een beetje eng te zijn,