Is er een goed alternatief voor een glas rode wijn.?

1 a2 glazen rode wijn per dag schijnt gezond te zijn,maar wat als je helemaal geen alchohol drinkt,hoe kun je dan aan de goede stoffen van rode wijn komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Ja en nee.

Het gaat namelijk om de stof resveratol, dit zit in de schil van de rode druiven waar de wijn van gemaakt worden. Echter door de processen van wijnmaken stijgt het gehalte en krijgen deze stoffe betere overlevingskansen.

Je kan dus wel druiven gaan eten waar dit in zit, maar dan moet je er wel HEEL VEEL van eten ;-)
Het is nog ook heel erg soort en streek afhankelijk van hoeveel er in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

veel druiven eten
14 jaar geleden
Pleegzuster bloedwijn???

Toegevoegd na 55 seconden:
Sorry zit trouwens ook iets van alcohol in...

Toegevoegd na 2 uur:
http://www.alcohol-vrij.nl/catalogus/Rode_wijn/1

duss proost!... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Casis misschien een optie..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je Wikipedia mag geloven, bevat druivensap evenveel resveratrol als rode wijn, en nog tal van andere gezondheidsbevorderende stoffen.

"Druivensap vertoont ten opzichte van druiven het nadeel, dat het een hogere glycemische index bezit en dus minder geschikt is voor mensen met neiging tot diabetes."

Je kan dus ofwel druivensap met mate drinken, zoals wijn, of heel veel druiven (met schil) eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, er is ook alcoholvrije wijn te koop.
Is meestal niet zo lekker als wijn met alcohol en niet zo rijg schakeerd aan reuk- en smaakimpressies, maar wel heel goed drinkbaar. Google maar eens op alcoholvrije wijn, of vraag het aan de slijter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een glas witte wijn...