Niet alleen bij het inademen van kankerwekkende stoffen kan je kanker krijgen, ook kan kanker spontaan ontstaan in het lichaam.

Ja, jongere kinderen kunnen ook longkanker krijgen, als daar de mutatie in het DNA plaatsvindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In principe kan iedereen kanker krijgen, dus ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je kankerverwekkende stoffen inademt, is de kans er dat je een soort van kanker kan krijgen. Dat geldt dus ook voor jonge kinderen van 16-24.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste gevallen is dan wel de kelder of kruipruimte niet goed ontlucht. Keldergassen zoals U-222 (radonisotoop) is een bekend euvel in oudere huizen en is goed voor 86% van alle longkanker in de wereld: dit, omdat U-222 via de reeks U-221 (magnetisch schijn-astadine: dat bekende zwarte laagje op waslijnen en elektr. apparaten) verder doorvervalt tot U-219 (schijn-polonium): één van de allergiftigste stoffen op aarde en evenals zuurstof nog ferromagnetisch bovendien.
Het is hierom dat sinds 1982 mogen huizen niet meer op fundamenten worden gebouwd, maar op een (al dan niet onderheide) enorme betonplaat en waarop dan gasdichte muren worden opgetrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja iedereen kan kanker krijgen dit hoeft niet altijd van de milieu of omgevingsfactoren af te hangen .

Net als dat je een of andere psychische stoornis kunt ontwikkelen .crimineelgedrag oid .iedereen heeft er in principe aanleg voor al dat gene wat zich bij de ene wel en de andere niet zal ontwikkelen .

weet je een gezegend mens als het zich niet ontwikkeld bij jou !

is mijn visie .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, maar doorgaans is dit een kankervorm die je bij mensen ouder dan 25 tegenkomt.
Longkanker komt voor bij 0-0.5% van de jongeren onder de 25 jaar. (Bron: http://iturl.nl/snVsV )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en nee. De gebruikelijke longkanker heeft allerlei voorstadia met steeds afwijkender celtypes. De kanker begint zich dan pas op middelbare leeftijd te ontwikkelen. Die vorm van kanker zullen kinderen dus niet krijgen. Als er andere oorzaken voor de kanker zijn of er is een ander celtype bij betrokken dan zou het kunnen. Kanker heeft een statistisch karakter en uitzonderingen horen daar ook bij. Erg belangrijk zijn die uitzonderingen echter niet voor kankerpreventie of adviezen over leef en eetgewoontes.