Om de hoeveel tijd gaan je sproeten weg? Of hoe gaan die weg?

Sproeten verpesten mijn engelengezicht! En ik wil ze weg!Weg met de sproeten!
Hoe? Om de hoeveel tijd gaan je sproeten weg? Of hoe gaan die weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee, behalve dat ik weet dat sproeten in de zomer vaak veel erger worden.
En ik weet dat velen sproetjes juist leuk vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben juist hartstikke blij met mijn sproeten! En ik heb er veeeeeeeeel! Ze worden wel meer in de zomer, maar weg gaan ze gelukkig niet, ik zou anders erg bleek zien in de winter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet dat jij er wat aan hebt, maar Ik wou dat ik sproeten had, dat staat zo leuk. Misschien moet je eens langs een huidarts gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen antwoord, maar een reactie waar je misschien niet zoveel aanhebt, maar sproeten zijn prachtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou dat ik een paar van die schattige sproetjes had..
Kimath
12 jaar geleden
Sproetjes zijn echt schattig :)
En waarschijnlijk past het gewoon bij jou, bij je huid en haar kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sproetjes geven meisjes juist z'n lieve uitstraling! Gewoon lekker laten zitten.

Het beste antwoord

Ik heb altijd sproeten gehad, en heb er eigenlijk nooit mee gezeten. Mijn hele gezicht en inderdaad vooral mijn neus zat er vol mee. Vreemd genoeg, zijn de sproeten in mijn gezicht langzamerhand verdwenen. Eigenlijk vind ik dat wel jammer. Ik weet niet meer wanneer dat precies was, omdat ik er ook niet zo op gefocust was. Maar zo rond mijn dertigste (ik ben nu 41) waren ze vrijwel allemaal weg. Mijn armen en schouders zitten nog wel vol sproeten, maar mijn gezicht is vrijwel helemaal sproetenloos. Ik zou voorzichtig zijn met cosmetische ingrepen (bijv. laseren) om de sproeten weg te halen. Laat je dan ook goed voorlichten over de lange termijn effecten en wat een bepaalde behandeling doet met je huid. Ik zou me bijvoorbeeld afvragen of na een bepaalde behandeling de huid niet extra gevoelig is voor zon en dus misschien ook wel voor huidkanker. Geen idee of dat zo is hoor, maar is meer om maar aan te geven dat het wel belangrijk is om alle voors en tegens van zo'n behandeling goed tegen elkaar af te wegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh nee ik wil natuurlijk niet die laser. Puur Natuur is de beste prikuur!!! Ik wil ze met natuur weg, geen gebruik van machines

Andere antwoorden (5)

Sproeten gaan niet weg... ze worden wel wat minder in de winter, maar echt weg gaan ze niet. Je kunt ze verbergen met citroensap (zelf nog niet geprobeerd) of met een camouflage stift (dan misschien eerst groene concealer erop doen <-- dit werkt voor mij best goed)...succes D:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, maar waarom zou je van sproeten af willen? Ze zijn echt leuk, ik wou dat ik ze had.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de mijne afschuwelijk en ga ze waarschijnlijk ook ooit weglaseren D: Ik heb er zeg maar...te veel om mijn neus, dat is waarom ik ze kwijt wil. Ik heb niets tegen sproeten en een paar vind ik mijzelf best schattig staan (eigendunk ahaha), maar teveel dat doet het hem gewoon niet voor mij.
Ik dacht dat ik ergens heb gehoord dat dit wel weg te krijgen is. Ik dacht wel dat het iets met een laser te maken heeft. Dus dat is misschien wel drastisch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooh nee nee nee geen laser! Wie wil dat nu??
Mijn hele gezicht zit onder en mijn armen en benen ook. Ik heb er geen last van.

Maar in de winter is het bij mij (dus vast ook wel bij jou) minder.
En ik weet niet of dit werkt maar heb je wel een foundation gebruikt?

Groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na je 40 gaan ze van zelf weg:maar zo lang kan je zeker niet wachten...hier volgen enkele producten die kunnen helpen:
Melanine is een stof die in de huid voorkomt en wordt aangemaakt door zonnestralen. De stof Melanine veroorzaakt pigmentvlekken en zorgt voor meer sproetjes. Deze stof wordt opgestapeld in de bovenste laag van de huid en daarom is het een goed idee om een huidverlichting of peeling te overwegen. Enkele goede producten hiervoor zijn:

Hydrochinon. Dit is een zeer populaire behandeling, maar kan de huid irriteren dus wees er vorozichtig mee.
Kojic zuur. Dit zuur werd in 1989 ontdekt in Japan en is een volledig natuurlijk zuur dat afkomstig is van schimmels. Het is mild voor de huid en zeer effectief in het behandelen van sproeten en pigmentvlekken. Het dringt door in de bovenste huidlagen en remt de vorming van nieuw pigment.
Alpha Hydorxy zuur. Dit zuur helpt de buitenste huidcellen (die meestal donkerder zijn) tijdig te verwijderen, waardoor sproeten en pigmentvlekken lichter en minder zichtbaar worden.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na je veertigste gaan ze dus weg? Wat gebeurt op je veertigste waardoor ze verdwijnen? Geldt dit voor alle huidstypes (lichtere huidtypes hebben vaak meerdere sproeten)...?
Amadea
12 jaar geleden
Klopt niet: ik ben al een tijdje veertig geweest en heb nog evenveel sproeten als toen ik tien was! En dat vind ik helemaal niet erg, want daardoor ziet mijn gezicht er goed gezond uit!
Waarom wil je je sproeten weg hebben? Ik zit zelf helemaal onder de sproeten! En ik krijg vaak complimenten dat ik er zo vrolijk uitzie! Dat doet mij altijd erg goed.

Maar ik heb ooit wel eens gehoord dat paardenmelk ook erg goed helpt om van je sproeten af te komen! Smeer het gewoon op je huid en kijk of het werkt! Want ik weet niet of het een fabeltje is.