Is er een manier om ADHD onder controle te krijgen, zonder medicijnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Structuur is erg belangrijk. En rust om je heen in de vorm van opgeruimd en duidelijk. Dat scheelt al.
Je kunnen afsluiten op drukke momenten met koptelefoon of oordopjes, bijvoorbeeld bij een toets op school.
Dat alles kan een beetje helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jazeker!! Sinds kort zijn doktoren erachter gekomen, dat het aan je eetgewoontes kan liggen. Dat betekend dat je dus bij een bepaald dieet minder last van je ADHD zou kunnen krijgen.
Dit is echter wel een lastig traject,want het is heel moeilijk om erachter te komen wat nou precies invloed heeft op jouw ADHD.
Dus om dit te doen heb je sowieso hulp van een dokter/dietist nodig. Hoe dat allemaal precies werkt weet ik ook niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog niet helemaal bewezen. de ontdekker probeert al jaren om erkenning te krijgen. Maar het blijft vaag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn mensen die echt zeggen dat het werkt, blijft natuurlijk voor iedereen anders. Maar is het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!!
Bij het umcn (radboud nijmegen) is onderzoek gedaan naar eten en ADHD, een dieet is hierna vernoemd zie http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1846495/2011/02/04/RED-dieet-helpt-tegen-ADHD.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door gedragstherapie en cognitieve training.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel structuur in je leven aanbrengen en houden. Alles altijd ( saai he?) op vaste patronen afwerken. En je tickers leren kennen. Dit kan ook met een vers training.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.verstraining.nl/page/13

Toegevoegd na 15 minuten:
tickers=trickers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mij nog niet gelukt zonder medicijnen, zelfs met medicatie en het laten staan van o.a. chocola, alcohol.. ( want wij ADHD'ers zijn zeer verslavingsgevoelig) loop ik mezelf nog vaak zat letterlijk voor de voeten..in mijn hoofd zitten duizend deurtjes, af en toe gaat er ééntje open..achter die deurtjes zitten de meest chaotische gedachten, wanneer ik geen medicijnen neem gaan er steeds meer deurtjes open waardoor het één grote bende in mijn hoofd wordt..voor mezelf, en zeker voor mijn omgeving weet ik dat ik die medicijnen moet slikken...en daarnaast helpen mijn eet, en drink gewoonten om de dag leefbaar door te komen maar nogmaals, zonder medicatie lukt het me echt niet..dan kan ik niets!! Waarom wil je eigenlijk geen medicijnen slikken?? Heeeeeel veel sterkte!!