Welke sporten zijn goed voor de (onderrug) spieren en de buikspieren?

Ik heb nogal een zwakke (onder)rug en daardoor kan ik ook moeilijk buikspieren trainen. Bovendien vind ik die oefeningen echt saai.
Welke sporten zijn hier goed voor? Ik ben al meer gaan zwemmen, dus die hoef je niet op te noemen. :)
Ik ben een vrouw trouwens.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ooit aan gedacht om te gaan roeien als u last heeft van uw rug? Het is een optimale beweging die meer dan 80 procent van uw spieren in beweging zet en de houding verbetert. Uw rug vaart er wel bij...

Toegevoegd na 13 minuten:
Je kunt ook thuis, in je kamer, of op een andere plek in het huis je buikspieren trainen.

in de kamer:
voorbeeld: Ik ga zitten op de grond, plaats mijn voeten onder de verwarming en doe zo mijn oefeningen. Ik hou mijn handen op mijn buik en laat mezelf rustig naar achter vallen en kom weer omhoog. Zo doe ik er honderd, of wel meer.

Je kunt ook : je handen achter je hoofd houden, zodat het zwaarder wordt; het branden van je buik is het teken dat je het goed hebt gedaan. Zo doe ik er elke dag wel een paar honderd en hou mijn buikje gespierd.

De zijkant van je buikspieren train je op een andere manier: wanneer je de oefeningen hebt gedaan die je normaal ook doet; blijf je op de grond liggen en draai je je lichaam, zodat je op je zij ligt. Benen die trek je in, zodat je in een stabiele houding ligt; armen hou je naar boven gericht, kom langzaam omhoog en laat jezelf rustig weer zakken.

De onder - buikspieren train je heel simpel : je gaat op het randje van het bed zitten; je strekt je benen en trek ze weer terug, maar boven de grond houden. Houd je armen over elkaar en begin aan je oefening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fitness is een goede sport voor rugklachten.
Je instructeur kan je precies vertellen met welke apparaten je de juiste spiergroepen kunt trainen. En dus ook welke apparaten je juist moet vermijden.

Lopen is ook goed. Niet rennen, maar gewoon wandelen. Wel flink doorstappen, want slenteren is juist weer niet ok.

Verder zou je eens kunnen kijken naar Pilates. Heeft mij ook erg goed gedaan.

Succes ermee!