Waarom vallende amerikaanse soldaten in irak niet bij bosjes dood neer door de hitte daar?

In frankrijk vielen er in 2003 vele hitte doden bij 35 graden.In nderland werden we geadviseerd uit de zon te blijven tijden de middaguren.Maar in Irak lopen zwaar bewapende miltairen rond in dikke gevechtspakken bij 45 graden.Hoe overleven ze dat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb mijn neef eens gevraagd hoe het zit met de hitte in Afghanistan (hij is daar nu 2x geweest op missie). Hij vertelde me dat de gebouwen en auto's lekker koel zijn door de airco. Buiten is het inderdaad niet te harden van de hitte; daarom proberen ze de missies zo kort mogelijk te houden en vooral smorgensvroeg, savonds of snachts missies uit te voeren. Daarnaast zorgt men bij de legerleiding voor genoeg drinkwater en als de soldaten in conditie blijven kunnen ze veel beter tegen de hitte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat dit er vooral mee te maken heeft dat de soldaten die daar zitten in topconditie zijn en er heel goed op waterinname gelet word.
Tijdens hittegolven zijn het overigens meestal de zwakkere mensen die overlijden (ouderen en zieken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gebeurt ook. Nou ja niet dood, maar geen mens kan vol bepakt dat soort inspanningen leveren bij die temperaturen.
Ondanks allemaal snufjes, gekoelde pakken, enzo.
Ze rijden dan ook bij voorkeur in Hummers met airco rond, en gelijk hebben ze.
14 jaar geleden
De Amerikanen sturen geen bejaarden en zieke mensen naar Irak.
Als enigzins ervaren woestijnreiziger kan ik je melden dat je bij die temperaturen prima kunt overleven. Er wonen inmmers ook Aboriginals, pygmeeën, Toearegs en Bedouinen in woestijnen.
Je moet wel op een paar dingen letten:
- voldoende drinken (ook niet teveel!)
- huid beschermen tegen de zon
- zonnebril
- op het heetst van de dag explosieve inspanning vermijden (kan in een oorlog lastig zijn)
- maar rustig wandelen hoeft ook bij 45 graden echt geen probleem te zijn

Toegevoegd na 13 uur:
En niet te vergeten:
- geen bier (helemaal geen alcohol) drinken, ook niet 's avonds of 's nachts.
Airco maakt het allemaal niog moeilijker door de voortdurende overgang tussen koel en heet.
Bovendien, hoe wil je een geharde tegenstander verslaan, als je nauwelijks bij de airco vandaan kunt komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Militairen worden er goed op getraind. Ook drinken ze heeeeel veel water en hebben ze wel kleding aan maar dat is niet zo dik. Verder lopen ze niet de hele dag in de snikhete zon.