hoe kan je ervoor zorgen dat je reactievermogen wat minder extreem snel is?

Ik reageer altijd onmiddellijk op situaties, maar vaak veel te snel, levert ook stress op omdat ik altijd meteen moet reageren, ook als een reactie niet meteen nodig is of de situatie totaal niet gevaarlijk is.
verminderen trouwens op een gezonde manier, geen drugs graag :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer te ontspannen, en de dicipline om over onverwachte dingen eerst goed na te denken voor je er wat over zegt. Gun jezelf de tijd hiervoor, het geeft rust
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
merci :)
+10

Andere antwoorden (5)

tel tot 10 en vraag je af:
raakt dit mij persoonlijk
is het belangrijk voor me
kan ik hier iets mee
wil ik dit wel

Dan heb je vaak al een beter overzicht. Blijf rustig en kalm. Bedenk dat je niet altijd hoeft te reageren als er geen direct gevaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tel tot 10!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan sta je al in de stress modus . drink je koffie ,thee cola ,chocola .dit zijn allemaal trigger s .misschien ben je hier heel gevoelig voor . Of ben je al wat hyper van natuur . Dus take it easy neem n sisi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sisi? nee dank je :P smerig spul
+je voor de rest van je antwoord
Kennelijk sta jij altijd op scherp. Alsof je altijd en van alle kanten 'aangevallen' kunt worden.
Dit is waarschijnlijk ontstaan vanuit je verleden/jeugd. Daarin heb je misschien een overlevingsmethode ontwikkeld die je altijd paraat laat staan. Misschien moest je dat rond je ouders, of ben je veel gepest.

Je kunt je gaan 'beseffen' dat je NU niet meer op scherp hoeft te staan. Je kunt nu eindelijk weer gaan leren te ontspannen. Er is NIEMAND meer die wat kwaad WILT gaan doen.
Via mediteren kan je ook wat gaan leren ontspannen. Het zal niet van de 1 op andere dag lukken. Hopelijk is nu de deur opgezet en kan jij de verdere stappen ondernemen.
Over vroeger (en die problemen) praten zal ook enorm helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Concentreer je eens op in de eerste plaats contact hebben met je medemensen, vanuit de gedachte dat we elkaar nodig hebben. Meteen reageren is meestal verdedigen en dat terwijl we bijna nooit aangevallen worden.