ik moet de pil altijd nemen door mijn endometreose maar voel me al 7 maanden ongelukkig en depressief wat moet ik doen mag niet menstueren

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet, wat endometreose is, maar dat je je ongelukkig voelt en depressief, zou kunnen komen, doordat je niet ongesteld mag worden. Het is voor ons vrouwen nou eenmaal iets wat "erbij"hoort, en wat aangeeft, dat alles met je lijf okay is. Ik zou dit eens aangeven bij je huisarts of je gynaecoloog - het is een bijverschijnsel van het feit dat je die medicijnen moet nemen, en misschien hebben ze een oplossing voor je, of kunnen ze je het op een dusdanige manier uitleggen, dat je je iets minder ongelukkig voelt, en weer iets van je levensmoed hervindt. Als het goede mensen zijn, willen ze dit graag van je horen - een mens is tenslotte niet alleen een lichaam, maar ook een geest, en daar staan ze echt wel voor open, hoor!! Ik zou me bijv. kunnen voorstellen, dat je je af en toe zorgen maakt, hoe het moet gaan als je graag zwanger wilt worden, of misschien mag je beter maar nooit zwanger worden - dat is nogal iets waar je zwaar aan rond kunt knagen...... Ik hoop, dat je je gauw iets happier voelt!!

Ga naar je huisarts en vraag om het mirenaspiraaltje. Ook ik werd van de pil erg depressief. Heb het spiraaltje laten plaatsen. Voel me nu prima en menstrueer nauwelijks tot niet. Ook verschillende ander vrouwen die ik ken en ook het mirenaspiraal hebben, menstrueren niet meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100