Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Er is geen enkel verband tussen het ophouden van ontlasting en kippenvel krijgen. Omdat je schrijft "moet", ga ik ervan uit, dat je dan in een situatie verkeert, dat je hoognodig moet, maar niet in de gelegenheid bent om naar het toilet te gaan, of dat het toilet zelf er gewoon niet is.

De enige reden dat je kippenvel krijgt, zou dan kunnen zijn, dat je er nerveus van wordt, en dat lijkt mij heel voorstelbaar. Als je zenuwachtig bent, kun je het warm krijgen maar ook koud. En dat zou de verklaring kunnen zijn, dat je kippenvel krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet nerveus als ik ontlasting moet inhouden. Ik denk dat het onderstaande antwoord van khepput ook juist is.
Bij het ophouden van ontlasting wordt de bekkenbodemspier aangespannen. Het zou kunnen dat dit de bloedstroom beïnvloedt en dat er tijdelijk meer bloed naar je buik trekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding