Ja, ook mannen kunnen opvliegers krijgen, al zijn ze niet zo gebruikelijk als bij vrouwen in de overgang.
Bij een opvlieger is de thermostaat in je hersenen even ontregelt. En hoewel hormonen daarvan de belangrijkste oorzaak zijn, kunnen er ook andere aanleidingen voor zijn.

Dus ja, ook mannen kunnen plotseling hevig transpireren zonder dat daar enige aanleiding voor is. En ook daarvan kan de aanleiding hormonaal zijn .

Overigens kan het bij beiden ook een symptoom zijn van hartaandoeningen, dus is het zowel bij mannen als bij vrouwen die in de overgang zijn en denken : ach, een opvlieger, dat hoort er bij" toch altijd verstandig er even naar te laten kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de info en het goede antwoord!