Is 1 keer douchen goed omg fris te ruiken ?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel 1 keer per dag ;D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
In de hoeveel tijd bedoel je dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keer per jaar is wat weinig.
Ritsuka
12 jaar geleden
totaal afhankelijk van wat je op een dag aan activiteit doet.

Antwoorden (6)

1 keer per dag is genoeg.
ronron1212
12 jaar geleden
1x per week is niet genoeg, een keer per dag is genoeg als je dat wilde zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er helemaal vanaf, mijn oma had tot haar 80 ste geen douche, waste zich altijd bij de wastafel, het beste mens is 93 geworden zonder te stinken ;).
Douchen is wat makkelijker, maar hoe vaak het nodig is hangt van je gewoontes af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn oma had ook helemaal geen douche, en ze rook altijd heerlijk.
Toen ze later in een bejaardentehuis kwam, moest ze verplicht douchen. Dan ging ze de badkamer in, maakte het haar en de handdoek een beetje nat, en kwam daarna zogenaamd gedoucht weer naar buiten.
Ze is 94 geworden.
1 keer per dag is meer dan genoeg, meer moet je niet doen, alleen als je gesport hebt is 2 keer ook wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je van jezelf een sterke lichaamsgeur hebt, kan het goed zijn om toch twee keer per dag (kort) onder de douche te stappen. Heb je dat echter niet, dan is eens per dag voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fris ruiken heeft feitelijk niet zoveel met douchen te maken.

Het is vooral belangrijk om schone kleding te dragen.
Al douche je 4 keer op een dag, als je telkens weer dezelfde kleding aantrekt, ruik je toch onfris.

Natuurlijk moet je ervoor zorgen dat je regelmatig je oksels en intieme delen schoonmaakt, maar dat hoeft niet perse telkens onder de douche. Sterker nog: Elke dag een tijd lang onder een (hete) douche soppen is zelfs slecht voor je huid.

Kortom: Hou het schoon waar het snel onfris ruikt, en draag schone kleding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. +
Maar ja: Hygiene is ook wel een moeilijk woord, he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, op die manier is tweemaal per week douchen voldoende, zoals door dermatologen wordt geadviseerd.+1