mijn dochter heeft luizen, nu wil ik dingen wassen en in zakken doen maar hoe moet dit en hoelang moet ik de spullen in zakken gooien? iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (4)

Beddengoed op 60 graden wassen, knuffels kun je in zakken doen voor 3 weken dan zijn ze wel dood. Vergeet niet de haarborstels en hoofdsteun in de auto schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De behandelmethode zijn sinds eind vorig jaar aangepast. Spullen reinigen hoeft niet meer.
Bijgaand een link naar de site vande RIVM.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik deed de spullen altijd in een zak en dan in de diepvries voor 24 uur
verder spullen die je wel kunt wassen op 60 graden, wassen

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luizen, hoe krijg je ze weg (na 7 dagen herhalen!)

Was alles dat je kind tot 2 dagen terug gebruikt heeft minimaal 10 minuten op ten minste 60 graden. Denk aan kleding, beddengoed, jassen, dassen, mutsen, verkleedkleren en knuffels
Of verhonger de luizen door de spullen 24 uur in de diepvries te leggen, of door ze 48 uur in een gesloten zak te bewaren bij kamertemperatuur.
Kammen en borstels uitkoken of ontsmetten met 70 % alcohol
Vloerbedekking en (auto)meubels stofzuigen. Gooi de stofzak weg.

Luizen voorkomen
Leen geen borstels, mutsen en dergelijke uit
Hang jassen aan kapstokken minimaal 15 cm uit elkaar (luizen kunnen niet springen)
Geef je kind een plastic zak om zijn jas en muts in op te hangen of laat het een luizencape gebruiken. Steeds meer scholen stellen het gebruik van een luizencape trouwens verplicht.

Succes!!