Ik ween soms heel de dag door, zonder dat er iets met me is , is dit een depressie of is dit gewoon omdat ik emotioneel ben?

Ik weet niet goed wat er met me aan de hand is, ik ben héél ongelukkig . ben heel vaak moe 'n ik word heel snel gekwetst wat is er met me aan de hand?

Weet jij het antwoord?

/2500

Deze vraag is eerder gesteld, misschien heb je wat aan deze antwoorden. Hier is de link: http://www.goeievraag.nl/vraag/hand-gauw-emotioneel-iedere-dag.69878 Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik ben er toch vrij hard van overtuigd dat je kampt met een burn-out, depressie of midlife-crisis. Je vermeld ook geen recente tegenslag, maar soms kan het besef van (ik zeg nou maar iets) een overleden vriend of familielid je pas later overvallen. Ga na wat er allemaal niet juist is aan je leven, waar je om huilt... Zeker als je dat is het mooiste seizoen van het jaar al hebt, zoek hier dan professionele hulp voor.

Je bent in elk geval behoorlijk gestresst en emotioneel zware druk op je werk ? familie, relaties ,sterfgeval schulden ? er speelt duidelijk iets wat je erg bezig houdt .

als ik dit lees denk ik wel aan depressie ga er is mee naar de huisarts

Een depressie is een ziekte waarbij je voor tenminste een aantal weken last moet hebben van bepaalde klachten. Alleen een deskundige kan deze diagnose stellen. Natuurlijk is het niet goed als je heel de dag verdrietig bent maar dat hoeft niet te betekenen dat je depressief bent. Kun je hierover praten met je ouders, vrienden, andere mensen in je omgeving? Dat kan misschien helpen erachter te komen wat er aan de hand is. Misschien helpt het ook om afleiding te zoeken. Als je je zorgen maakt of als deze klachten lang aanhouden, zou ik eens met je huisarts gaan praten. Die kan helpen inschatten wat er aan de hand is en of je eventueel hulp nodig hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100