Hoe leer ik voor mijzelf opkomen?

Ik kan niet voor mezelf opkomen. Vandaag in de klas was een meisje heel gemeen tegen mij uit het niets, ik had haar niets gedaan maar dan begin ik te trillen en voel ik tranen opkomen. I.p.v. dan voor mezelf op te komen blijf ik stil en loopt ze over me heen, maar ik weet dat zij een heel grote mond heeft en mij zo op mijn plek kan zetten zonder enige moeite. Heeft iemand tips hoe ik dit wel kan doen en dat ik niet gelijk ga trillen en mijn hartslag 500 x per minuut tikt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tele-Onthaal . Praten over... . Pesten Pesten op school, pesten op het werk, pesten in de sportclub, in buurten… Veel te veel mensen maken dit jammer genoeg mee. Je bent dus lang niet de enige. Gepest worden kan je wanhopig maken, dus voor het zo ver komt kan je er beter over praten. Word je zelf gepest of ben je getuige van pesterijen? Praat erover, met eender wie. Een vertrouwenspersoon op het werk, een betrouwbare collega, naaste familie of goede vrienden, hulpverleners of een anonieme stem aan de andere kant van de lijn... Ze willen maar al te graag naar je luisteren. Weet dat je niet alleen bent. Durven praten en hulp inroepen is – begrijpelijk – niet altijd de meest makkelijke weg. Vaak geeft het pesten gevoelens van schaamte en vernedering, je zelfvertrouwen krijgt een flinke deuk.
Daarom kan het eenvoudiger zijn om je verhaal te doen tegen een onbekende zoals bij Tele-Onthaal. Wacht niet te lang om te praten, want pesten is niet iets waar je alleen mee moet blijven zitten… Bij Tele-Onthaal kan je volledig anoniem terecht. Een telefoontje komt niet op je telefoonrekening. Van een chatgesprek blijft niets achter op je pc. Bel 106 of chat online http://www.tele-onthaal.be/nl/praten-over/pesten/?gclid=CPPoxc_f8boCFcJe3god-TEARA

Antwoorden (1)

er zijn speciale assertiviteits- en weerbaarheidscursussen. ga eens in gesprek met je mentor op school. hij/zij weet vast hoe je voor zo'n cursus aangemeld kan worden.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij ons op school is ook zo'n cursus je krijgt dan informatie in de klas en kan je anoniem aanmelden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+