Kan ik door stress in 2 weken 10 kilo zijn afgevallen?

Hoi, ik ben nieuw hier & heb een vraag waar ik verder op het internet niet veel over kan vinden.

Nou stond ik 2 weken geleden op de weegschaal en was toen nog keurig 64.5 kg, nou ga ik vanavond (na het avond eten) weer op de weegschaal en zag dat ik nog maar krap 54 weeg, waar ik dus best van schrok. Nu is het zo dat ik in een hele erge stressvolle situatie zit, kan dit een oorzaak zijn van mijn extreme gewichtsverlies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de weegschaal niet kapot?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik dus ook, maar ik heb mijn moeder gevraagd of ze er ook eens op wilde gaan staan en haar goeie gewicht werd wel aangegeven.
Kimath
12 jaar geleden
Zo veel gewichtsverlies zou je ook in de spiegel moeten zien, en merken aan je kleding.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb ook last van enorme stress met paniek en angstaanvallen al meer dan 3 maand en in die 3 maand dat ik dat heb ben ik van 130kg naar 107 kg gegaan ik maak mij daar ook ongerust in en de arts zegt dat dit kan door stress omdat je geen hap door u keel krijgt omdat je maag in de knoop ligt bij mij zelfs een ontsteking teweeg heeft gebracht . Heeft u dan ook steken in de borststreek ? Precies brandpijn in je arm duizeligheid andere stoelgang?

Antwoorden (9)

Weet je zeker dat het niet aan je weegschaal ligt?

Maar van stress kan je wel erg afvallen, ja. Stressen vréét energie.
Ik raad je aan Fantomalt (koolhydraatpoeder) te kopen bij drogist of apotheek en dat door je drinken te doen. Wel even overleggen met je huisarts.
Verder zou ik multivitaminepillen slikken.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou kunnen lijkt me raar maar heb je minder gegeten die dagen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het dan ook moeten merken aan je kleding, dat alles veel losser is gaan zitten. Ruim 10 kilo afvallen dat zijn zo ongeevr 2 kledingmaten kleiner.
Het lijkt me onmogelijk.
Heb je op dezelfde weegschaal gewogen? Op hetzelfde tijdstip? In stressvolle situaties kun je erg afvallen, maar nogmaals dit is extreem veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, van stress kan je heel veel afvallen, dat gebeurt volledig buiten je om! Maar..., 10 kg is wel erg veel voor twee weken!!??

Ga meteen letten op je eetpatroon en zorg ervoor dat je de nodige hoeveelheid (gevarieerd) voedsel binnen krijgt, ook al 'krijg je geen hap door de keel'. Wees streng, ga 'verplicht' eten op vaste tijdstippen.

Juist in tijden van stress moet je zorgen dat je gezond blijft! Zorg dat in ieder geval je gezondheid overeind blijft. Als je 'omvalt' kan je niets meer betekenen, niet voor jezelf, noch voor een ander...

Mocht je het niet aankunnen of heb je twijfels over de oorzaak, ga dan in ieder geval om advies naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruin 10 kg. in twee weken is wel heel erg veel, maar vergeet niet dat stress heel veel energie kost, ongetwijfeld slaap je ook slecht, dus dat kost ook energie, je eet slecht denk ik, dan komt er weinig nieuwe energie / gewicht binnen.
Mogelijk heb je door de stress ook maagproblemen ( komt bijna altijd voor) dan verlies je ook zo maar kilo's.
Alles bij elkaar zit je wel in een allarm fase!!
Iets gaat enorm mis met je gezondheid, zoek naar een vertrouwenspersoon waar je mee kan praten en/ of ga naar je huisarts en overleg met hem, wat er allemaal aan de hand kan zijn.
Zie dit als een reactie/ waarschuwing van je lichaam, verandert er niets, dan kan je nog veel grotere problemen verwachten, echte problemen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is wel veel inderdaad...
ik zou naar de huisarts gaan en het een en ander uitleggen dit is teveel verlies van gewicht in zo'n korte tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben ooit in 2 weken 8 kilo kwijt geraakt dus het kan wel alleen het duurde bij mij wel 10 jaar voor ik die kilo's er weer bij had
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij zoveel stress is het sowieso belangrijk om naar je huisarts te gaan.
hij/zij kan je adviseren/luisteren/evt. doorverwijzen.
Er zijn dingen die je niet alleen kan/hoeft op te lossen.
10 kg is veel in 2 weken is, zeker even langs de huisarts voor algehele controle.

succes en sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wel heel erg veel , ik maak op uit je woorden dat je niet aan het lijnen bent.Het lijkt mij niet goed en ik denk dat het verstandig is om contact op te nemen met je huisarts.Het kan natuurlijk wel dat je zoveel bent afgevallen door de stress maar het kan natuurlijk ook dat er iets anders aan de hand. Ga even bij de huisarts langs succes!