Hoe komt het dat mijn aders heel duidelijk zichtbaar worden bij gewichtheffen?

Myn aders op mijn armen worden heel dik als ik aan gewichtheffen doe, hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je spieren vragen om meer zuurstof en (dus) bloedaanvoer. Je bloedvaten worden wijder en je hart gaat sneller kloppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je spieren hebben meer zuurstof nodig en dat word vervoert door je aderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even aanvulling op de andere antwoorden (ze zijn allemaal ook nog goed trouwens)

die aders zijn er ook voor om sneller af te koelen zodat je het niet zo warm hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zucht, details ;) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat was ik vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
=)