sinds een jaar merk ik dat ik heel lui ben geworden hoe kom ik er vanaf? bestaat er ook een boek hoe ik me zelf daartoe kan veranderen?

Ben nu echt luier en lakser geworden. ik wil dat graag veranderen, misschien door een boek te lezen waar alles duidelijk wordt uitgelegd hoe het komt,..

alvast bedankt voor de tips

Toegevoegd na 27 minuten:
Hetzelfde van school, ben niet meer zo gemotiveerd als eerst.. Terwijl k de opleiding/school nog leuk vind.

Ik heb heel vaak dat ik geen zin meer heb om mijn schoolboeken te openen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Probeer evt eens te kijken naar je eetgedrag. Eet je de laatste tijd veel vettig eten? Weinig groente/fruit/vezels? Misschien dat je dat kan veranderen. Je word namelijk niet 'zomaar' lui en laks. Stress misschien? Probeer zo te achterhalen waar de oorzaak zit en daar moet je wat aan doen.

Met betrekking tot school: ga afspraken met jezelf maken, en kom die na. Zorg ervoor dat je inplant dat je op bepaalde tijdstippen aan je huiswerk gaat zitten, en laat (als dat echt nodig is) ook controleren door een van je ouders of je het wel echt gemaakt hebt. Zo stimuleer je jezelf alleen maar. Bestaat er een boek voor? Geen idee, maar je hebt tenminste wel Goeievraag.nl! ;)

Ha, die Rijkmond; Je kunt het alleen veranderen als je er zelf ook echt mee zit. Een boek is daarbij hooguit een hulpmiddel, geen duw in een andere richting. En anders kun je misschien beginnen met een positieve benadering: je bent niet lui, maar je verstaat de kunst uit te rusten vóórdat je moe wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100