Wat is een goede vervanging voor het slikken van de pil?

Ik vergeet nogal makkelijk om mijn pil te slikken. Wil overstappen op iets anders, maar geen gedoe met inbrengen etcetera.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb een vaste vriend.
Ik ben 22 jaar.
Wil de komende 3 jaar nog geen kinderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
12 jaar geleden
Een kuisheidsgordel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onthouding werkt nog beter ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op anticonceptie.nl kan je een testje doen wat het beste bij je past :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je precies met 'gedoe met inbrengen'? Dat je niet steeds voor drie weken een ring in je vagina wilt inbrengen en dan weer voor een week niet, of dat je überhaupt niets zoals implanon (staafje in de arm) of Mirena (spiraaltje in de baarmoeder) wilt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand ooit van een staafje gehoord en/of er ervaring mee? Heet ook wel implanon.

Het beste antwoord

Pil vergeten is inderdaad niet goed, je kunt dan beter iets nemen wat blijvender is er waar je niet elke dag aan hoeft te denken. Je zegt dat je geen gedoe wil met inbrengen. Een nuvaring breng je 1x in de maand in en hoeft geen gedoe te zijn, een spiraaltje is 1x en beschermd je 5 jaar lang. Het kan een mogelijkheid zijn, 1x inbrengen... maar het is maar net hoe oud je bent en of je voorlopig ook echt niet zwanger wil worden. Zelf hoor ik best goede verhalen over de nuvaring, en blijkt het inbrengen niet lastig te zijn.
Ik geloof dat op de dag van vandaag, de ring, het spiraaltje en de pil de meest betrouwbare zijn. De prikpil en pleister zijn geloof ik vrijwel niet meer zo in trek, vanwege de betrouwbaarheid. Je moet zelf even een goede keuze maken mbt wat je echt wil. Ik denk zelf dat er niet veel anders op zit dan of toch iets inbrengen of wel de pil te blijven slikken en dan zorgen dat je hem niet makkelijk vergeet... misschien zie ik iets over het hoofd maar dan hoor ik het graag! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

de prikpil
12 jaar geleden
prikpil misschien ? geloof dat je dan 1 x per 3 maanden een prik krijgt en dat heeft ook dezelfde werking dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prikpil werkt inderdaad hetzelfde en een bijkomend voordeel is dat je steeds minder menstrueert. Nadeel: het kan grote invloed hebben op je vruchtbaarheid. Dus als je (op termijn) een kinderwens hebt is het echt geen goed idee om de prikpil te gaan halen. Hoe langer je het gebruikt des te langer het duurt voor je cyclus weer op gang komt. Bij lang gebruik kan dit helemaal niet meer goed komen. Dus pas op, praktisch maar wel met risico's
Je zou een spiraaltje kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze wil niets inbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar bedoelde ze mijns inziens mee dat ze niet steeds voordat ze sex heeft iets in wil brengen, 'n pessarium ofzo. Ze wil gewoon geen gezeur (en terecht) en een spiraal breng je maar eens in de 5 jaar in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh,dat had ik dan niet goed begrepen.
Je zou de prikpil kunnen overwegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spiraal is wel superhandig , ok hij wordt ingebracht maar das binnen 10 min gedaan , daarna een controle en je bent de komende drie jaar save en hoeft niks te slikken ( en ook een spiraal is niet 100 procent betrouwbaar maar dat is de pil ook niet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vindt persoonlijk de Nuvaring ideaal. Je hoeft er maar 2x per maand aan te denken; om te verwijderen en een week later om weer in te brengen. Ik gebruik daarvoor een herinnering in m'n telefoon, dus ook geen stress dat ik het vergeet. Daarnaast krijg je minder hormonen binnen dan de pil/prikpil omdat de hormonen direct aan de vaginawand worden afgegeven, en het is minder ingrijpend dan een spiraaltje. Ik voel 'm niet zitten, en tijdens de seks merk je er ook niks van. Mijn vriendje soms een klein beetje, maar lang niet altijd. En dat boeit 'm verder ook niet.... Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb om precies dezelfde reden een spiraaltje laten zetten... Spiraaltje kan er ten alle tijden worden uitgehaald... Kan tot 5 jaar blijven zitten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vergat zelf regelmatig de pil, maar ik heb nu een app op mijn iPod waarbij ik elke avond rond de zelfde tijd, en om het uur een reminder krijg. Als je in het bezit bent van een iPod zou dit best kunnen helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf gebruik de ladycomp. Dit is een computertje die je temp meet en aan de hand daarvan na verloop van tijd je cyclus leert kennen.
Is wel prijzig in aanschaf maar geen hormonale rotzooi en geen inbrengen etc.
Je hoeft alleen maar smorgens ff je temp te meten.