Kunnen je ogen meer gaan tranen door contactlenzen?

Ik heb lenzen, en als ik 's avonds in bed lig als ik net mijn lenzen uit heb, beginnen mijn ogen soms spontaan te tranen... Mijn lenzen irriteren niet, komt het door mijn lenzen en waar anders door?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Eigenlijk is het heel simpel...

Wanneer je, je lenzen eruit hebt gehaald dan heb je met je vingertoppen heel licht je oogbol geprikkelt. Hierbij komt dat je lenzen weliswaar zuurstof-doorlatend zijn, maar je lenzen toch een soort van vacuüm zuigen. Anders zou je lens er spontaan uitvallen...

En omdat je oog toch licht bevochtigd moet zijn gaat je oog tranen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja hoor dat kan gemakkelijk .Ondanks dat het niet irriteert beschouwt je oog het toch als een vuiltje wat weg moet.Zelf heb ik ze ook ooit gedragen en heb ze de voorgeschreven 5 jaar uit gedragen.heb mijn ogen nu laten laseren en daar ben ik 10x beter mee af dan contaktlenzen