Alweer ongesteld?

Twee weken geleden was ik ongesteld. Tot mijn verbazing ben ik nu weer ongesteld. Hoe kan dat nou? Ik ben altijd om de 4 weken ongesteld. Altijd regelmatig. Ik snap er niks van. Wat kan dat zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Kimath
12 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Op welke leeftijd was je voor het eerst ongesteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je echt compleet ongesteld, net zo zwaar als anders? Of is het minder en lichter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben je periode kampioen

Het beste antwoord

Hoe oud ben je ?
Als je namelijk vlak na de menarche zit (de eerste pakweg 5 jaren van je menstruatie) is zo'n extra menstruatie niks vreemds ; an gebeuren, ook als je al twee jaar regelmatig was.
Zit je in de menopauze (tussen de 40 (jong) en de 50 (gemiddeld), dan verandert er hormonaal ook weer van alles, en kun je dus ook weer verwachten at je cyclus wat gaat spoken.

Daarnaast zijn er allerlei hormonale en emotionele factoren die er voor kunnen zorgen dat je eisprong een keertje in de was is. Medicijnen, voorbehoedsmiddelen, een periode met wat meer sexuele activiteit, drukte, ander eetpatroon, dieet, weersverandering, jetlag ; de mogelijkheden zijn legio.

Als dit onregelmatige patroon aanhoudt, en je zit NIET meer in de menarche (18 +) en nog niet in de menopauze (40-45 +), dan is het wellicht raadzaam eens naar de huisarts te gaan. Blijft het bij deze ene keer, dan was je lijf gewoon effe in de war - om welke reden dan ook- en kun je weer gewoon over tot de orde van de dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan zijn dat je ziek bent geweest, minder goed gegeten hebt, veel spanning hebt gehad, het een keer wat onregelmatiger is. als dit vaker gebeurt, kun je beter naar de dokter gaan.