Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waardoor wordt de hevigheid van de menstruatie beïnvloed?

De ene vrouw menstrueert heel hevig, met veel en langdurig bloedverlies. De andere vrouw menstrueert nauwelijks.

Waardoor wordt dit verschil veroorzaakt?

Toegevoegd na 18 seconden:

(Ik bedoel dus niet dat je de ene keer heviger menstrueert dan de andere keer, maar dat de ene vrouw altijd hevig menstrueert en de andere altijd maar weinig.)

Cryofiel
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

http://www.tergooiziekenhuizen.nl/folder773.pdf

Hier een folder (pattienteninformatie) waarin een heel duidelijke uitleg staat. Het is een kwestie van hormonen en de opbouw van het slijmvlies die de bloeding bepalen.
Lees eens door, heel interessant en infomatief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom -?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat hierin een goede uitleg staat over de vraag die Cryo stelt. Ik kan wel een heleboel opschrijven, maar als je echt wilt weten waardoor de bloedingen zo verschillend kunnen zijn, dan staat het hier uitgebreider dan ik schrijven kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha sorry:p daarom vroeg ik waarom - !! Minn je heb 2 minnen, maar ik vroeg me af waarom:p
Cryofiel
14 jaar geleden
Inderdaad een informatieve folder.

Andere antwoorden (2)

De menstruatiecyclus kan veranderen door leeftijd, stress en ziekte. De hormonale huishouding speelt een belangrijke rol. Fanatiek sport beoefenen kan invloed hebben, en anorexia nervosa. De hoeveelheid zout die je binnenkrijgt kan uitmaken. Een zoutarm dieet wil wel eens helpen om minder klachten te hebben.
Wanneer de menstruatie lang duurt en zwaar verloopt, wordt er van een hevige menstruatie gesproken. Dit komt vooral voor bij meisjes die net beginnen met menstrueren, maar kan ook voorkomen bij vrouwen in de overgang. In de regel zijn het hormonale veranderingen die dit vervelende probleem kunnen veroorzaken, maar ook myomen, ontstekingen van het kleine bekken (PID), endometriose, een spiraaltje en zelfs een miskraam kunnen aanleiding zijn tot een hevige menstruatie.
(Lees meer...)
Amadea
14 jaar geleden
De baarmoeder bestaat uit een spierwand. Aan de binnenzijde is er de baarmoederholte. De spierwand is aan de binnenkant bekleed met slijmvlies.

De hoeveelheid menstruatiebloed is onder andere afhankelijk van de dikte van het opgebouwde baarmoederslijmvlies. Door de eierstokken gemaakte hormonen verzorgen de opbouw van dit slijmvlies.

Bij 60% van de vrouwen vindt de gynaecoloog echter geen duidelijke verklaring voor het hevige bloedverlies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing