Ik ben sinds kort gestopt met roken. Nu heb ik de laatste tijd zo'n last van hoofdpijn. Kan dit door het stoppen komen.

Kan ik door een nicotine gebrek last krijgen van hoofdpijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is geen nicotine gebrek, mensen die niet roken krijgen ook vrijwel geen nicotine binnen. En die hebben ook niet altijd hoofdpijn. Het zou beter zijn om het stoppen met roken te noemen ;)

Het beste antwoord

Ja, de hoofdpijn hoort bij het afkickverschijnsel.

Je bent nu aan het ontgiften en de gifstoffen gaan door je hele lichaam via het bloed. Je kunt dit versnellen door veel water te drinken. Vervang een week lang al je vloeistoffen door water. Matig koffie tijdelijk.

Het gaat vanzelf weer over. Goed van je dat je gestopt bent, hou vol he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, dat is 1 van de afkickverschijnselen. Waarschijnlijk krijg je nog meer dingen zoals: meer eten, iets in je handen willen hebben. Maar de voordelen van stoppen is dat je je eten beter proeft....het smaakt allemaal veel lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw lichaam en geest zijn druk bezig met afkicken en daar horen afkick verschijnselen bij. En daar mag je ook hoofdpijn toe rekenen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk het echt niet. Van roken krijg je eerder pijn in je hoofd. het wekt een migraine aanval op, net als koffie. Maar een bakkie koffie niet nemen, als je die elke dag gewend bent, geeft flinke koppijn. Roken, lijkt me echt heel sterk. wie weet van de spanningen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Mijn pa, die probeert wel eens te stoppen met zuipen. Gaat goed, totdat hij een vreemde hoest krijgt. De aanstelleritis niet normaal. Hij gaat dan geloven, dat hij ziek is. Nu kan hij weer drinken, immers, wat heeft hij te verliezen? Gaat toch dood, die hoest loog niet. Maar opeens zijn de klachten weer verdwenen! Proost!
geest speelt spelletje, maar die hoofdpijn komt niet door je lichaam. afkicken is een eitje, maar niet bang zijn, dan wordt het moeilijk. Niet vrezen, gewoon doen, net als ik. geen moment moeilijk gehad. was blij met elke dag dat mijn longen gezond werden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan natuurlijk zijn maar als je door gaat met niet roken, dan stopt het vanzelf omdat jouw lichaam zich vennen moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder door de stress van het stoppen. Nicotinegebrek bestaat eigenlijk niet... nicotine is een gif, en ook al weet je lichaam dat niet meer, het is niet zo dat een 'tekort' hoofdpijn geeft...

Tenslotte heb je denk ik al die tijd dat je rookte 's nachts ook geen hoofdpijn gehad vanwege nicotinegebrek...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
2 jaar geleden
oud maar toch.... ontwenningsverschijnselen komen pas na ongeveer 48 uur, het moment dat alle nicotine uit je lichaam is, zolang er nog nicotine in zit, hoeft het nog niet ontwent te worden.
Kan niet stemmen maar vooral veel water drinken om je lichaam snel van afvalstoffen te ontdoen wat nummer 1 ook zei. Liefst 2 liter water per dag en met water is de drang naar een sigaret ook veel minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat dit een toevallige aangelegenheid betreft. Stoppen met roken zou je je eerder beter moeten laten voelen dan slechter.

Ik weet niet hoe je doet maar toen ik c.a. twaalf jaar geleden stopte heb ik nergens last van gehad. Ik stopte trouwens, na achtendertig jaar roken, n.a.v. het lezen van het boek van Alan Carr: Stoppen met roken.

Het gemak waarmee ik kon stoppen ontlokte mij destijds de woorden: "Als ik geweten had hoe gemakkelijk het was, was ik al vijfentwintig jaar eerder gestopt. Dus wellicht is dat wel iets voor je.

Ik wens je overigens alle succes in je poging te stoppen met roken en hoop dat je hoofdpijn snel verdwijnt.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring met het stoppen met roken was dat ik niet alleen hoofdpijn kreeg maar ook huil buien en knap vervelend voor mijn omgeving. Nu zes jaar later kan ik mijn geluk niet op. Ik heb het eerste jaar elke dag het geld van 35 sigaretten in een pot gedaan. Dat werd mijn eerste computer. Toen ik zag hoeveel me het roken koste vond ik het blijven stoppen gemakkelijker gaan. Je deed het niet alleen om gezond te blijven maar je kon van dat geld ook nog zoveel leuke dingen doen. Knap dat je het vol houdt hoor. Ik heb s'nachts wel een met mijn hoofd tegen de koelkast gestaan van ellende.
Sterkte en zet door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Ik kocht kaartjes voor een avondje Herman van Veen, een pop voor mijn dochter en noch veel meer leuke dingen.
Ondanks hoofdpijn, maagpijn en onrust gelukkig volgehouden. +1 ( Christon,sterkte, je kunt het!!)