Trechterborst, kan ik hier wat aan doen/ minder laten opvallen?

Ik heb bij mijn borst een zogenaamde trechterborst (deuk in mijn borstkas) mijn ribben zijn naar binnen gekromt en ziet er best eng uit. Ik ben naar de huisarts geweest en hij vond het raar dat mijn borstkas echt op 1 punt heel diep was. Later ben ik gebeld door mijn huisarts nadat hij met andere artsen heeft overlegd heb ik gehoord dat het geen kwaad kan en ik kan een gewone leeftijd krijgen.
Ik hoefde van hem geen fotos te laten maken in het ziekenhuis
Ik ben nu 15 jaar en nogal gezet en een jongen trouwens. Vanwege mijn borst zit daar nauwelijks vet en alles zit op mijn buik waardoor het net lijkt of ik zwanger ben zeg maar
Ik zit er op zich best mee maar weet dat het niet gevaarlijk is
Kan ik het verminderen of minder op laten vallen
Raad advies of andere dingen die jullie er over willen zeggen zijn allemaal welkom

Mvg kruimeltaart

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Ik ken toevallig 2 mensen met ditzelfde "probleem" zijn trouwens ook jongens. Weet eigenlijk niet of dit ook bij vrouwen voor kan komen.
Maar wat je kan doen is proberen wat af te vallen en buikspieroefeningen te doen. Dan wordt het allemaal wat strakker. Het zal alleen nooit helemaal weg gaan.

Mocht je er echt psychische problemen mee hebt,kan het geopereerd worden. Die schijnt heel erg ingrijpend te zijn,maar weet er verder weinig over. Misschien zou je dat aan je huisarts kunnen vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon heeft precies hetzelfde en er zijn op zijn 15e wel foto's en een scan gemaakt om de vergroeiingen vast leggen en te kunnen monitoren. Hij kreeg het advies van de specialist om te gaan fitnessen en dan met name krachttraining. Dit echter wel onder deskundige begeleiding van een fysiotherapeut omdat hij zo jong was.
Hij is nu 20 en als je goed kijkt zie je wel dat zijn borstkas niet symmetrisch is maar zijn spieren zijn zo goed ontwikkeld dat het nauwelijks meer opvalt.De "trechter" en de harde richel die er naast zat zijn minder geworden.
Ook wij zijn vreselijk geschrokken van al het beeldmateriaal op internet maar dat zijn wel de hele zware gevallen die ze laten zien. En dan kun je inderdaad ademhalingsproblemen krijgen omdat je longen in de verdrukking komen.
Meisjes kunnen ook een trechter of kippenborst krijgen maar het percentage is kleiner als bij jongens.
Sterkte Kruimeltaart en echt... sporten helpt. Als je je toch nog zorgen maakt vraag je een verwijzing naar een orthopeed van je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke plus voor deze reactie
Ga zwemmen!
Dit verhelpt je kuiltje niet maar het is wel een groot voordeel.
Zie bron: ... Het lichaam van Pieter van den Hoogenband is een bijzonder lichaam. Hij heeft een natuurlijk `kuiltje’ in de borst, waardoor hij hoger op het water ligt ...