Ja volgens de tekst in bijgaande link kun je een aneurysma met een MRI scan opsporen. Ik moet even aannemen dat de tekst klopt, want kan het niet uit eigen ervaring bevestigen.

Toegevoegd na 2 uur:
hierbij alsnog de link
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dank je Dutcheese
Dat kan zeker wel. Voor routinematig onderzoek is het zeer geschikt omdat er geen röntgenfoto wordt gemaakt of contrastvloetstof wordt ingediend.

Een aneurysma wordt doorgaans via een CT scan onderzocht waarbij contrastvloeisof in het bloed wordt gebracht en een röntgenfoto wordt gemaakt. Gerelateerde behandelingen zijn de Angiografie/ 3D angiografie en CTA.

Toegevoegd na 3 minuten:
NB. Omdat MRI gebruik maakt van sterme magnetische straling is het heel belangrijk dat er geen metaaldeeltjes in de hersenen zitten. Bij (eerdere) behandeling van een aneursima kunnen klemmetjes (clips) zijn gebruikt en dan mag je beslist geen MRI meer laten doen.

Toegevoegd na 6 minuten:
NB. Ik ging er eigenlijk vanuit dat je doelde op een aneurisma in de hersenen. Ik zie nu pas dat je specifiek vroeg naar een knie. Op zich geldt daar hetzelfde voor. Ik denk dat als een aneurisma in de knie een CT scan geschikter is.

Toegevoegd na 20 minuten:
[info: ik ben zelf geen arts, maar medisch bioloog. Ik ken de theorie enigzins, maar heb zelf geen ervaring met het doen van MRI onderzoek. Voor medische informatie kan je altijd het beste ook een specialist raadplegen, bijvoorbeeld via je huisarts].
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aneurisma in de knie, daar loop je geen levensgevaar mee op... En de pijn door een aneurisma in de knie, nooit van gehoord... Er kan wel een vaatprobleem zijn, maar dan is dat nog geen aneurisma... Als er een aneurisma in de knie zit, dan kun je dat met het blote oog zien hoor...