Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik eet met mes in mijn linkerhand en vork in rechter, ik schop de bal met mijn linker, schrijf met balpen in rechterhand...

tot welke categorie behoor ik dan ? normaal of "anders" ? of heeft dit een andere indeling ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk ook nog of je rechts- of linksogig bent. Met welk oog je door een camerazoeker, verrekijker etc kijkt, of wel oog houd je openen als je met één oog kijkt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je bent niet uitgesproken rechts of links, maar een combinatie. Overigens is zowel recht als links normaal, en een combinatie ook. Heel veel mensen doen de ene activiteit met de linkerhand en de andere met de rechter. Ik doe bijna alles met rechts, maar schijn de radslag op de linkermanier te doen. Mijn tante is ontzettend links, maar knipt met rechts.
En met je mes en vork "omgekeerd" eten kan ook gewoon gewenning zijn. Ik weet dat ik dat als kind ook handiger vond, en ik zie dat bij mijn kinderen ook. Je moet dat een aantal keer heel bewust oefenen, mijn dochter van 9 doet het ny automatisch "goed" (als je al met mes en vork eet da's lang niet altijd het geval). Mijn zoon van 7 doet het nog omgekeerd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je met je linker- en je rechterhand echt even handig bent, dus zowel met links als rechts kunt schrijven bijvoorbeeld, heet dat ambidexter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ben ik niet hoor. hoe noemt men dit dan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar weet ik geen naam van, en ik kan het ook niet vinden. Je bent, zoals heel veel mensen, gewoon een combinatie van links- en rechtshandig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoon van 6 is links en rechts. De meningen van de leerkrachten op school zijn verdeeld....het zou "rustiger" in zijn hoofd zijn als hij een keus maakt maar een ander zegt dat het niet uitmaakt. Ik kan er niet veel over vinden over deze vraag. Mijn man en ik zijn rechts maar ik kan en doe veel links. Weet iemand hier iets meer over of kan er iets over vertellen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich maakt het niet veel uit. Maar puur praktisch gezien is rechts handiger, omdat de meeste gebruiksvoorwerpen voor rechtshandigen gemaakt zijn. Dus als je hem wilt sturen, zou ik hem richting rechts sturen. Maar als hij echt ambidexter is, kan hij gewoon allebei, en is er eigenlijk geen probleem.

Andere antwoorden (2)

Dat zou kunnen betekenen dat je 2 handig bent dat heeft mijn broertje ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben je 'tweehandig'. Probeer ook met links te schrijven. Lijkt mij reuze handig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing