Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe weet ik of ik iets gebroken of gekneusd heb?

Ik heb ongeveer 2 weken geleden iets laten vallen op mn voet en toen was mn teen paars/blauw en het geen pijn, ik kon nogsteeds lopen etc. Maar het is nog steeds een beetje rood. Ik heb verder geen lichamelijke klachten zoals duizelig of misselijk. Maar ik weet niet of ik naar de huisarts moet of niet. Weet iemand daar iets over?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt zelf niet goed weten of iets gebroken of gekneusd is; vaak kan alleen een röntgenfoto dat uitwijzen. Duizelig of misselijk zul je niet zo snel worden van een gebroken of gekneusde teen. Rood zijn is niet zo erg. Heb je nog (veel) pijn? Kun je er moeilijk mee lopen? Neem dan contact op met je huisarts. Als het alleen een beetje rood is, en wat gevoelig - bijv. als je je voet aanraakt: dat gaat meestal vanzelf weer over, is geen probleem.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100