Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Ik heb zelf mensendieck gedaan en daar veel baat bij gehad, je leert je houding te verbeteren en oefeningen die de pijn verzachten verminderen.

Ik zou maar zo denken: Als je houding verkeerd is kan je naar de chiropractor blijven gaan.

Als mensendieck niet helpt of je houding is al helemaal in ore kun je altijd nog naar de chiropractor gaan.

Toegevoegd na 47 seconden:
Scheve zin:

en oefeningen die de pijn verzachten verminderen

Ik bedoel natuurlijk

en oefeningen die de pijn verzachten / verminderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af wat je bedoelt met een kromme rug, maar eigenlijk is dat niet zo heel relevant. Zowel bij een scoliose (zijwaartse verkromming van de ruggengraat) als bij een verkeerde houding (waardoor de rug krom kan lijken/je krom zit of staat) is nooit aangetoond dat behandeling door een chiropractor effectief zou zijn. Bij beide aandoeningen kan fysio- of oefentherapie wél helpen. Al gaat het bij een scoliose ook meer om houdingsoefeningen, het soepel houden van de rug en het aanleren van oefeningen of houdingen die de klachten verminderen, want bij een echte verkromming van de rug, zal dit niet minder worden door therapie. De klachten ervan kunnen er wél minder door worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding