Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik weeg 63 kilo, ben 14 jaar en ben 1.70 meter lang is dat wel oke ?

ik vind mezelf niet dik maar ik vroeg me af of ik te veel weeg...

Toegevoegd na 1 minuut:
trouwens ik ben een meisje haha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zeker niet, je hebt een heel mooi gewicht. Je kan op deze site nalezen hoe je je gewicht kan checken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Toen ik 14/15 had ik ongeveer dezelfde 'maten' en was daar heel onzeker over. Nu (ik ben 24) zie ik foto's terug en vind ik dat zo jammer, omdat ik superslank was.

Wat ik probeer te zeggen is dat je je niet onzeker zou moeten voelen over hoe je er uit ziet. Zeker niet over je gewicht. Hoewel ik natuurlijk begrijp dat dat soms moeilijk is en het natuurlijk ook bij je leeftijd hoort.

Hoop dat je er wat aan hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik heb ook ff op die site gekeken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, ik heb precies hetzelfde. Ik ben inmiddels heel wat ouder, een paar centimeter groter en ook 15 kilo zwaarder helaas. Toen ik deze leeftijd had vond ik mezelf aan de mollige kant terwijl ik er prachtig slank uitzag, als ik nu foto's van mezelf zie!

Andere antwoorden (8)

Je gewicht is goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je Body Mass Index (BMI) is 22 dit is een goede verhouding weer tussen je gewicht en de lengte van je lichaam.

De BMI zegt iets over het risico dat je gewicht oplevert voor je gezondheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 13 en weeg net zo veel als jou en ik ben net zo lang als jou. Natuurlijk is dat oke ;). Je weegt echt niet te veel. En trouwens als je groeit, word je ook dunner omdat het vet zich dan verdeelt over jouwn lichaam. Maak je geen zorgen. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
+
goed gezegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjee :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ prima antwoord
Meid, het kàn niet beter..je hebt een fantastisch mooi gewicht. Echt perfect!

Niets aan doen, dus. Lekker doorgaan zoals je altijd al deed.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super van gewicht, houden zo!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NATUURLIJK IS DAT EEN GOED GEWICHT
woow dat was caps lock
naja
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met Wisco eens. Ik voelde mij ook veel te dik, terwijl als ik de foto's terug zie, ik mij nu niet voorstellen waar ik dat waanidee toen vandaan haalde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gewicht lijkt me prima in orde. Maar als je twijfelt kun je natuurlijk even naar je huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BMI is achterhaald, tegenwoordig kijkt men naar de tailleomvang, als je een dikke buik hebt, zit daar schadelijk vet diep in en tussen organen die veel cholesterol doet ontstaan.
Heb je dus geen dikke buik maar wel stevige heupen en dijen, dan is er niets aan de hand.
Met 14 jaar en 63 kg heb je wel een mooie uitgangspositie om die laatste pakweg 5 CM erbij te pakken
Je zult wel in een groeispurt zitten of deze binnenkort doormaken.
Lekker bewegen , goed eten en van het leven genieten.
Volgens mij ben je goed op weg.
Het ga je goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding