Steek onder rechterborst bij ademhalen. Wat kan het zijn?

De pijn is al bezig van 'smorgens niet de hele tijd het gaat nog maar als de steek er is doet het pijn.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zie hiet al een paar antwoorden ik geef ook jullie gelijk. Had al de dokter gebeld moet savonds gaan. Pijn valt nog mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
46.6K

Het beste antwoord

Steken in de borst zijn (vrijwel) nooit afkomstig van het hart, maar van spieren. Daar zit het tussen de ribben vol mee en als zo'n spier overrekt is geweest of in kramp geschoten, dan blijf je dat voelen bij de ademhaling. Uiteraard kan advies inwinnen van een arts nooit kwaad, maar dat lijkt me duidelijk.
Maar maak jezelf niet onnodig angstig over een of andere hartkwaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan een teken zijn dat het tijd wordt eens een huisarts te bellen.

Hij heeft ervoor gestudeerd en zal je dus een goede diagnose kunnen geven.
Wij kunnen hier alles wel opperen, varierend van hartklachten tot een Linker longventicule kramp (weet niet eens of dat bestaat).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zullen we een online GV huisartsen post openen?...volgens mij kunnen de huisartsen wel inpakken dan, zo vaak hier een vraag wordt gesteld die voor een arts bestemd is ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee klopt, maar vooral met steken rond de borst moet je geen risico nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedzo. Ik hoop dat het niets ernstigs is
ik heb dat ook gehad, voornamelijk bij het sporten. bij mij kwam her door eentrechterborst en ze hebben me erbij geholpen. een dokter is altijd de beste keus;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad een dokter bij halen natuurlijk. Om je in de tussentijd gerust te stellen, het kan behalve iets met het hart ook zoiets onschuldigs zijn als kramp in de tussenribspieren, die pijn voel je alleen bij het inademen en wordt erger bij diep inademen, tot je weer uitademt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan inderdaad totaal geen kwaad om de dokter te bellen. Ik ben leek dus ik kan wel hysterisch gaan zitten typen dat je misschien wel iets heel ernstigs hebt met je hart ofzo, maar.... dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.Je zou ook je houding kunnen veranderen. Als jij in elkaar gekropen op de bank zit kun je ook steken krijgen. Zit je onbewust scheef of adem je verkeerd kan kun je er ook last van krijgen. Dan zou je dus ook op je ademhaling moetne letten. Maar nogmaals... bij twijfel gewoon de dokter bellen.